Οφέλη για τον "τόπο μας" και όχι για τον πολίτη






Πρόεδρος ΕΔΣΝΑ και Περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός: Εφαρμόζουμε το νόμο του κράτους για να έχουμε σύγχρονη διαχείριση των απορριμάτων, με προστασία του περιβάλλοντος και οικονομικά οφέλη για τον τόπο μας (KAΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ)
Εκτύπωση
Στη σημασία υλοποίησης του νόμου του κράτους για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής, που παραμένει 10 χρόνια μετά την ψήφισή του ανολοκλήρωτος, με αποτέλεσμα η χώρα μας να είναι τελευταία στην Ευρωπαϊκή Ένωση στη διαχείριση των απορριμμάτων και να κινδυνεύει με την επιβολή προστίμων πολλών εκατομμυρίων ευρώ, αναφέρθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΕΔΣΝΑ, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου και Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιάννης Σγουρός.
Ο κ. Σγουρός παρουσίασε τα πολλαπλά οφέλη που θα έχει για την Αττική των 5 εκ. κατοίκων η κατασκευή των νέων υποδομών για τη διαχείριση των απορριμμάτων που σε συνδυασμό με τις δράσεις της πρόληψης, της επαναχρησιμοποίησης, της ανακύκλωσης και της ανάκτησης θα βάλουν την Αττική στον χάρτη των ευρωπαϊκών μητροπολιτικών περιφερειών που διαθέτουν σύγχρονες υποδομές για τη διαχείριση των απορριμμάτων τους.
Παράλληλα ο Πρόεδρος του ΕΔΣΝΑ αναφέρθηκε και στις προσφυγές που έχουν καταθέσει οι Δήμοι Μαραθώνα και Φυλής στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά των διαγωνισμών αντικρούοντας τα επιχειρήματα που έχουν αναπτυχθεί. Επίσης ζήτησε να δοθούν απαντήσεις στο επιτακτικό ερώτημα που προκύπτει για το που πήγαν τα λεφτά από τα αντισταθμιστικά οφέλη που δόθηκαν όλα αυτά τα χρόνια, καθώς πρόκειται για χρήματα που έχουν πληρώσει διαχρονικά όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες της Αττικής.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του κ. Σγουρού :

«Θέλω να αρχίσω με την ενημέρωσή σας για τη συζήτηση που έγινε τη περασμένη Τρίτη 12 Φεβρουαρίου στο Περιφερειακό Συμβούλιο για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων της Αττικής. Ενημέρωσα το Περιφερειακό Συμβούλιο αναλυτικά και έδωσα όλα τα στοιχεία για το πρόβλημα καθώς και για τις λύσεις που προωθούμε.
Πολύ συνοπτικά θα αναφέρω τα σημαντικότερα σημεία στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση. Ζήτησα κατ’ αρχήν τη συζήτηση αυτή να την κάνουμε χωρίς παρωπίδες αν θέλουμε να δούμε το πραγματικό πρόβλημα και να βρούμε τις σωστές λύσεις.
Εγώ όπως έχω κατ’ επανάληψη κάνει προτείνω έναν ειλικρινή διάλογο και καλώ όλους να συμβάλλουν στη λύση ενός δύσκολου προβλήματος, που ταλανίζει την Αττική δεκαετίες τώρα.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν προσπαθώντας να βάλουμε το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις. Ποια ήταν η κατάσταση πριν μερικά χρόνια;
Στην Αττική τα σκουπίδια τα πέταγαν σε χωματερές ή τα έκαιγαν. Θυμίζω ότι λειτουργούσαν, τόσο στο ηπειρωτικό τμήμα όσο και στα νησιά, 35 χωματερές ή Χώροι Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ) όπως είναι η επίσημη ονομασία τους.
Όλοι γνωρίζουμε την κατάσταση που επικρατούσε. Την άθλια κατάσταση που επικρατούσε. Και για την οποία πολλοί σιωπούσαν τότε. Όπως γνωρίζουμε πολύ καλά και το σκληρό αγώνα που δώσαμε για να φύγουμε από αυτή την άθλια κατάσταση.
Σας θυμίζω ότι εκδόθηκαν αποφάσεις με τις οποίες απαγορεύτηκε η χρήση των ΧΑΔΑ. Χρηματοδοτήθηκαν με κοινοτικούς πόρους μελέτες για την περιβαλλοντική τους αποκατάσταση. Επίσης με κοινοτικούς πόρους τόσο του Τρίτου όσο και του Τέταρτου Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης χρηματοδοτήθηκαν τα έργα αποκατάστασης.
Πρόσφατα, στις 29 Νοεμβρίου 2012, δημοπρατήσαμε την αποκατάσταση των τελευταίων 11 ΧΑΔΑ. Οι διαγωνισμοί έγιναν με επιτυχία, παρά το πρωτοφανές γεγονός ότι η ΠΟΕ-ΟΤΑ και η ΕΜΔΥΔΑΣ κήρυξαν στάση εργασίας για να αποτρέψουν την πραγματοποίησή τους.
Αναρωτιέμαι αν τέτοια έργα προσφέρονται για να χρησιμοποιηθούν ως μέσα πίεσης για οποιονδήποτε ιερό ή ανίερο σκοπό. Θυμίζω ότι η χώρα έχει ήδη καταδικαστεί μετά από Προσφυγή της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας, που ασκήθηκε στις 26 Νοεμβρίου 2003, (Υπόθεση C-502/03).
Από τους 82 ενεργούς ΧΑΔΑ, οι 31 βρίσκονται σε νησιωτικές περιοχές, εκ των οποίων οι 28 είναι οι μόνοι χώροι διάθεσης απορριμμάτων στο αντίστοιχο νησί, συμπεριλαμβανομένων των ΧΑΔΑ των 2 νησιών της Περιφέρειας Αττικής, της Ύδρας και των Αντικύθηρων.
Αυτή είναι η αλήθεια αγαπητοί συνάδελφοι.
 Και θυμίζω πως για να φτάσουμε στην δημοπράτηση της 29-11-2012 είχε προηγηθεί άγονη δημοπράτηση στις 25-09-2012. Επαναλάβαμε το διαγωνισμό στις 12-10-2012, όπου δυστυχώς, υπήρξε πάλι αναβολή λόγω κινητοποιήσεων της ΕΜΔΥΔΑΣ.
Με τη δημοπράτηση των 6 εργολαβιών συνολικού προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων Ευρώ από κοινοτικούς πόρους, αποκαθιστούμε περιβαλλοντικά τους χώρους ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων στις περιοχές Καλύβια, Κερατέα, Κάλαμος, Βαρνάβας, Γραμματικό, Αυλώνας, Παλαιά Φώκαια, Μέγαρα, Μέθανα, Σπέτσες και Αγκίστρι.
Παράλληλα, αποφεύγουμε βαρύτατα πρόστιμα. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο 35.000 Ευρώ ημερησίως για κάθε ΧΑΔΑ. Δηλαδή, για όλους, για ένα έτος το πρόστιμο θα είναι: 153 εκατομμύρια Ευρώ μόνο για την Αττική!!!
Και σας θυμίζω την πρόσφατη δήλωση του Επιτρόπου Περιφερειακής Ανάπτυξης κ. Γιοχάνες Χαν που δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επιβληθούν πρόστιμα στην Ελλάδα για τις 78 ανοιχτές παράνομες χωματερές.
Πρέπει επιτέλους κάποτε να πούμε την αλήθεια και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας όλοι. Όταν για τέτοια έργα που προστατεύουν το περιβάλλον, που χρηματοδοτούνται από κοινοτικούς πόρους και η καθυστέρηση εκτέλεσής τους συνεπάγεται επιβολή μεγάλων προστίμων στην χώρα, υπάρχουν τέτοιεςλυσσαλέες αντιδράσεις, πραγματικά το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τις καταδικάσουμε απερίφραστα.
Γιατί στις περιπτώσεις αυτές, κάποιοι κλέβουν διπλά τον ελληνικό λαό. Και του στερούν κοινοτικούς πόρους σε μια κρίσιμη για την οικονομία κατάσταση και τον υποχρεώνουν να πληρώσει πρόστιμα. Κάποιοι πρέπει να απολογηθούν για τη στάση τους αυτή.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Αναφέρθηκα στην κατάσταση με τους ΧΑΔΑ, γιατί με αυτούς αρχίζει η ιστορία με τη διαχείριση των απορριμμάτων. Η πολιτική που προωθήθηκε αρχικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ήταν η υγειονομική ταφή των απορριμμάτων.
Δηλαδή η κατάργηση των ΧΑΔΑ και η αντικατάστασή τους από χώρους υγειονομικής ταφής.
Η πολιτική αυτή προωθήθηκε με την Οδηγία 31 του 1999, που ενσωματώθηκε στο Εθνικό Δίκαιο με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 29407 του 2002.
Αυτό όμως ήταν το πρώτο βήμα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχώρησε τον προβληματισμό της και το 2008 εξέδωσε την Οδηγία 98 που θέσπισε τη γνωστή ιεραρχία 5 βαθμίδων στη διαχείριση των απορριμμάτων.
Η εξέλιξη συνεχίστηκε με την περαιτέρω ανάπτυξη της ιδέας, ότι τα απόβλητα είναι στην ουσία πόροςκαι μάλιστα ανανεώσιμος.
Έτσι έχουμε στις 20/9/2011 την ανακοίνωση της Επιτροπής στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο, στο Συμβούλιο, στην Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και στην Επιτροπή των Περιφερειών με τον τίτλο «Χάρτης πορείας για μια αποδοτική, από πλευράς πόρων, Ευρώπη»
Ο χάρτης αυτός θέτει σε προτεραιότητα την διαχείριση των αποβλήτων ως πόρο και προκρίνει την ανακύκλωση και την επεξεργασία των αποβλήτων έναντι της διάθεσης σε χώρο υγειονομικής ταφής.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όσοι στη χώρα μας υποστηρίζουν ότι μπορεί να συνεχιστεί και στο μέλλον η ταφή των απορριμμάτων χωρίς επεξεργασία για ανάκτηση χρήσιμων υλικών και ενέργειας, είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Και προς επιβεβαίωση, τους θυμίζω ότι με το Νόμο 4042 του 2012 που ενσωμάτωσε στο εθνικό δίκαιο την Οδηγία 98 του 2008 έχει ήδη θεσπιστεί τέλος ταφής ανεπεξέργαστων απορριμμάτων που ανέρχεται σε 35 ευρώ ανά τόνο για το 2014 και αναπροσαρμόζεται κατά 5 ευρώ ετησίως μέχρι τα 60 ευρώ.
Άρα η μόνη πολιτική που μπορεί να οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα, είναι η πολιτική που προωθεί δράσεις σύμφωνα με την ιεράρχηση που θέτει η Οδηγία 98, δηλαδή
  • ΠΡΟΛΗΨΗ
  • ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ
  • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
  • ΑΝΑΚΤΗΣΗ και τέλος
  • ΔΙΑΘΕΣΗ
Πως όμως θα τα κάνουμε αυτά; Τι εργαλεία έχουμε στη διάθεσή μας; Και ποιους πόρους διαθέτουμε;
Το βασικό εργαλείο που έχουμε στη διάθεσή μας είναι ο Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων της Αττικής.
Και βέβαια ο ΠΕΣΔΑ χρειάζεται προσαρμογές, αν όμως τον πετάξουμε όπως κάποιοι προτείνουν, πετάμε τα χρήματα των φορολογουμένων Ελλήνων που απαιτήθηκαν για να γίνει και ξεκινάμε πάλι από το μηδέν με το κίνδυνο να χαθούν και τα 200 εκατομμύρια Ευρώ του ΕΣΠΑ. Επομένως λέμε ναι στην τροποποίηση, όχι όμως στο πέταμα στο καλάθι των αχρήστων.
Αλλά και για τις αναγκαίες αυτές προσαρμογές πάλι έχουμε μεριμνήσει. Ήδη η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ Αττικής έχει αναθέσει μελέτη για την αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ καθώς και για τη σύνταξη της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που απαιτείται, ώστε να υπάρξει η απαραίτητη προσαρμογή.
Είναι όμως σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι η προσαρμογή αυτή βελτιώνει και συμπληρώνει τα δεδομένα και δεν αναιρεί την υλοποίηση του σχεδιασμού που προωθούμε. Και δεν το λέμε εμείς αυτό. Το λένε οι πλέον αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος και η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής.
Όπως γνωρίζετε έδωσα πρόσφατα στη δημοσιότητα την επιστολή του κ. Κρεμλή και της κυρίας Bourdy που με το πλέον κατηγορηματικό τρόπο συνηγορούν στην υλοποίηση των έργων. Θέλω δε να σημειώσω ότι με τη πρόσφατη διάταξη για τη Κερατέα, που προέκυψε από τη συνεργασία του Δήμου με το ΥΠΕΚΑ προέκυψε η χωροθέτηση στις Φοβόλες κάτι που είχαμε ήδη προδιαγράψει στη προκήρυξη για το αντίστοιχο έργο.
Θέλω να σημειώσω ότι κατά των 4 διαγωνισμών έγιναν διοικητικές προσφυγές στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, αλλά απορρίφθηκαν όλες.
Επίσης να σας ενημερώσω ότι έγινε προσφυγή από το Δήμο Μαραθώνα στο ΣΤΕ για το έργο του Γραμματικού και από το Δήμο Φυλής για το έργο των Άνω Λιοσίων.
Θα αναφερθώ πρώτα στην προσφυγή για το Γραμματικό. Ο ένας λόγος που προβάλλεται είναι εναντίον της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Θέλω να σας ενημερώσω ότι η χρήση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου προβλέπεται ρητά στην Οδηγία 2004/18 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 31ης Μαρτίου 2004 περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης δημόσιων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.
Ως προς τους λόγους που επικαλείται ο Δήμος για τους περιβαλλοντικούς όρους θέλω να σημειώσω τα ακόλουθα:

Η διαδικασία που κάνουμε αφορά αποκλειστικά στην προεπιλογή υποψηφίων αναδόχων, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στον ανταγωνιστικό διάλογο για την τελική επιλογή των μεθόδων επεξεργασίας απορριμμάτων και την ανάδειξη του αναδόχου κατασκευής και λειτουργίας.
Εξάλλου, ο Δήμος είχε προσφύγει ενώπιον του ΣΤΕ τόσο κατά της αρχικής έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, όσο και κατά της παράτασης ισχύος τους.
Και οι δύο αιτήσεις απορρίφθηκαν με τις 1151/2007 και 4357/2011 αποφάσεις του Ε΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες κρίθηκε ότι είναι νόμιμοι οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου.

Για την προσφυγή στο ΣΤΕ του Δήμου Φυλής θέλω να σημειώσω τα ακόλουθα:
Ο Δήμος επικαλείται τρία επιχειρήματα:
 Πρώτο ότι δεν τηρείται η εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη.
 Δεύτερο ότι δεν προστατεύεται το περιβάλλον και έχει ξεπεραστεί ο ΠΕΣΔΑ
 Τρίτο ότι η έκταση δεν ανήκει στον ΕΔΣΝΑ.
Είναι φανερό ότι η επίκληση και των τριών λόγων είναι προσχηματική. Και τούτο διότι, όσον αφορά στους δύο πρώτους λόγους, η περιβαλλοντική μελέτη και οι όροι που προβλέπει ισχύουν απόλυτα. Αν δε κατά τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου προκύψει άλλη τεχνολογία οι όροι αυτοί θα συμπληρωθούν με τη προβλεπόμενη διαδικασία αδειοδότησης.
Γιατί φαίνεται πως διαφεύγει από τους συντάκτες της προσφυγής το γεγονός ότι η προκήρυξη του ΕΔΣΝΑ αφορά και σε μελέτη και κατ’ επέκταση έγκριση και αδειοδότηση.
Με την διαδικασία που προωθούμε υπάρχει αυξημένη μέριμνα για τη προστασία του περιβάλλοντος.Διότι φεύγουμε από το απαράδεκτο καθεστώς της ταφής και πηγαίνουμε σε επεξεργασία των απορριμμάτων.
Αυτή είναι αλήθεια που κρύβουν από τους πολίτες και το ποιοι είναι οι σκόπιμοι σχετικοί είναι γνωστό.
Και τι σημαίνει επεξεργασία. Δεν τα επεξεργαζόμαστε για να τα θάψουμε. Τα επεξεργαζόμαστε σε σύγχρονο εργοστασιακό χώρο που πληροί όλες τις προδιαγραφές για να τα ανακυκλώσουμε και να τα αξιοποιήσουμε, παράγοντας στερεά καύσιμα, που τα έχει ανάγκη η εθνική οικονομία, η ανακτώντας ενέργεια και όχι καίγοντάς τα, όπως ισχυρίζονται.
Το δε υπόλειμμα, είναι στην ουσία αδρανές και με κατάλληλη επεξεργασία θα μπορεί να αξιοποιηθεί για την αποκατάσταση χώρων λατομείων, την παραγωγή υλικών κατάλληλων στα έργα υποδομής ή άλλες χρήσεις.
Στην ουσία εμείς με αυτό που κάνουμε, κλείνουμε τη χωματερή!
Γιατί αν σήμερα θάβονται στη Φυλή 2.000.000 τόνοι ετησίως όταν ολοκληρωθούν τα εργοστάσια θα θάβεται μία ποσότητα της τάξεως των 200.000 τόνων δηλαδή το 1/10 (ένα δέκατο).
Όμως ακόμα και σε αυτή τη περίπτωση μπορεί να αναζητηθεί άλλη θέση. Γι’ αυτό γίνεται ο ανταγωνιστικός διάλογος και όποιος έχει θέση και πρόταση τον προσκαλώ να την καταθέσει υπεύθυνα. Εμείς κλείνουμε τη χωματερή και στη θέση της δημιουργούμε σύγχρονη εργοστασιακή υποδομή πλήρως ελεγχόμενη από περιβαλλοντική άποψη.
Αλλοίμονο αν αυτή την πραγματικότητα δεν θέλουμε να την δούμε.
Παράλληλα, δημιουργούμε θέσεις εργασίας και δευτερογενή αγορά και ανάπτυξη, που πρωτίστως θα βοηθήσουν το τοπικό πληθυσμό.
Όμως δεν πρέπει να αγνοούμε και τι γινόταν μέχρι σήμερα με τα αντισταθμιστικά.
Ο σημερινός Καλλικρατικός Δήμος Φυλής προέρχεται από την συνένωση τριών Δήμων. Του Δήμου Φυλής, του Δήμου Άνω Λιοσίων και του Δήμου Ζεφυρίου.
Και οι 3 Δήμοι από το 1992 μέχρι σήμερα έχουν πάρει ως αντισταθμιστικά οφέλη πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Συνολικά κάτι περισσότερο απ’ όσο θα κοστίσει η κατασκευή και λειτουργία για 27 χρόνια και των 4 εργοστασίων της Αττικής.
Και δεν συνυπολογίζουμε σε αυτά, χρήματα από όλα τα κοινοτικά πλαίσια που δόθηκαν, από ειδικά προγράμματα όπως ο Θησέας, από ΚΑΠ, από το ΠΕΠ Αττικής και από τα Τομεακά Προγράμματα.
Τι έγιναν όλα αυτά τα χρήματα;
Τι έργα προστασίας του περιβάλλοντος έγιναν;
Τι έργα βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν;
Εμείς τα λέμε όλα αυτά, γιατί οι πολίτες της Αττικής πληρώνουν για τα απορρίμματα μέσω από τα Ανταποδοτικά Τέλη της ΔΕΗ και οφείλουν να ενημερωθούν για το που πήγαν τα λεφτά.
Αν κρίνουμε από τον περιβάλλοντα του ΧΥΤΑ δημοτικό χώρο και την άθλια κατάσταση που επικρατεί σ’ αυτόν, η απάντηση είναι απογοητευτική.
Απορεί κανείς για την απαίτηση να διαχειριστεί την ΟΕΔΑ Φυλής ο Δήμος, όταν αδυνατεί να διαχειριστεί τον περιβάλλοντα χώρο που είναι ευθύνη και αρμοδιότητά του.
Και πάμε τώρα να εξετάσουμε και τον τρίτο λόγο που προβάλλει ως ισχυρισμό ο Δήμος και αφορά στην κυριότητα των εκτάσεων.
Όπως γνωρίζετε ο ίδιος ο Δήμος έχει παραχωρήσει για 20 χρόνια τις εκτάσεις με σύμβαση.
Όμως μπαίνει το πελώριο ερώτημα: ο Δήμος πως αποδεικνύει ότι είναι ιδιοκτήτης του χώρου; Τι τίτλους έχει; Πως νομιμοποιείται να εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης του χώρου;
Το γεγονός ότι η έκταση ευρίσκεται στα διοικητικά όρια του δήμου δεν συνεπάγεται ότι είναι και ιδιοκτησία του δήμου.
Σας ενημερώνω ότι στις 23/3/12 αναρτήθηκε ο δασικός χάρτης Δημοτικής Ενότητας Φυλής με το έγγραφο 1190/23-3-12 της Διεύθυνσης Δασών Ανατολικής Αττικής.
Με το αριθμ. πρωτ. 1492/31-8-2011 η Κτηματική Υπηρεσία υπέβαλλε τοπογραφικό διάγραμμα, από το οποίο προκύπτει ότι, σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 5334/12-1-2010 έγγραφο του Δασαρχείου Πάρνηθας, τμήματα της απαλλοτριωθείσας έκτασης εμπίπτουν εντός της δημόσιας δασικής έκτασης.
Στο αριθμ. 1295/18-5-12 έγγραφο του Δασαρχείου Πάρνηθας αναφέρεται ότι «μέχρι σήμερα κανένας ιδιώτης ούτε ο Δήμος Φυλής έχει αναγνωρισθεί ως ιδιοκτήτης δάσους ή δασικής έκτασης στην έκταση…»
Δηλαδή κυρίες και κύριοι Σύμβουλοι από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες τίθεται με επίσημα έγγραφα ένα τεράστιο θέμα:
 Αμφισβητείται η κυριότητα του Δήμου Φυλής στην έκταση την οποία ο ίδιος εμφάνισε ως δική του και ελάμβανε επί τόσα χρόνια αντισταθμιστικά οφέλη γι’ αυτό.
Σε κάθε περίπτωση το θέμα των απαλλοτριώσεων πρέπει να το αντιμετωπίσει το ΥΠΕΚΑ αφού με δική του νομοθετική πρωτοβουλία χαρακτηρίστηκε η έκταση ως κατάλληλη για τη χωροθέτηση ΧΥΤΑ και εγκαταστάσεων επεξεργασίας με το νόμο του 2003. Επομένως έχει την αρμοδιότητα και το βάρος για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης αν αυτή απαιτείται.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Θέλω τέλος να ενημερώσω το σώμα για μία θετική εξέλιξη που είχαμε στη λειτουργία του ΕΔΣΝΑ.
Με την υπ. αριθμ 707/2013 απόφαση της Μείζονος – Επταμελούς Συνθέσεως του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εγκρίθηκε χτες η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του ΕΔΣΝΑ και της εταιρείας ΗΛΕΚΤΩΡ ΑΕ για το έργο «Επείγουσες εργασίες για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του ΧΥΤΑ Δυτ. Αττικής».
Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη σύμβαση, τρίμηνης διάρκειας, είχε δρομολογηθεί από την νέα διοίκηση του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το μείζον θέμα που είχε προκύψει από την παροχή υπηρεσιών καθημερινής λειτουργίας του ΧΥΤΑ Φυλής, για μεγάλο χρονικό διάστημα, κατά το παρελθόν, χωρίς να υπάρχει νόμιμη σύμβαση.
Αμέσως μόλις διαπιστώθηκε, τον Ιούνιο του 2012, το συγκεκριμένο γεγονός, επισκέφθηκα τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και τον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου να εκθέσω το πρόβλημα και να ζητήσω να διερευνηθεί από τη Δικαιοσύνη το θέμα.
Παράλληλα, ξεκίνησαν άμεσα όλες οι νόμιμες διαδικασίες για την συμμόρφωση με την ισχύουσα νομοθεσία. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι η σημερινή έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της διαγωνιστικής διαδικασίας που ακολουθήθηκε από τον ΕΔΣΝΑ.
Η ανάδοχος εταιρεία θα παρέχει υποστηρικτικές εργασίες στον ΕΔΣΝΑ στο ημερήσιο μέτωπο διάθεσης των απορριμμάτων κατά το μέρος, που οι ίδιες δυνάμεις του Συνδέσμου δεν θα επαρκούν και ιδίως στον τομέα της χωματοκάλυψης των απορριμμάτων.
 Η σημερινή απόφαση της Μείζονος Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου λύνει το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με τα ασυμβασιοποίητα έργα του Συνδέσμου, που κληρονομήσαμε.
 Παράλληλα, αποτελεί την καλύτερη απάντηση σε όσους έσπευσαν το καλοκαίρι να καταγγείλουν τη νέα Διοίκηση του ΕΔΣΝΑ, υιοθετώντας ή κατασκευάζοντας αστήρικτες κατηγορίες περί σκανδάλου.
 Το πρόβλημα με τα ασυμβασιοποίητα δεν το δημιουργήσαμε εμείς. Το κληρονομήσαμε και προσπαθήσαμε, με νόμιμο τρόπο, να βρούμε μια λύση που θα εξασφαλίζει τα συμφέροντα του Συνδέσμου.
 Και η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δικαιώνει την άποψή μας αυτή.
Το μόνο που μένει από την ιστορία αυτή είναι η σκοπιμότητα των συκοφαντών, που θεώρησαν πως μπορούν με ψεύδη και αστήρικτες κατηγορίες να στοχοποιήσουν και να διαβάλουν την νέα Διοίκηση του ΕΔΣΝΑ, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα δικά τους συμφέροντα.
Ένα - ένα, λύνουμε όλα τα προβλήματα του παρελθόντος. Ο Σύνδεσμος, με σεβασμό στη νομιμότητα, με προγραμματισμό και αποτελεσματικότητα, εκπληρώνει όλες τις θεσμικές και συμβατικές του υποχρεώσεις και προγραμματίζει έργα και δράσεις που θα δώσουν λύση στο τεράστιο πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων της Αττικής.
Δεν έχουμε καμία αυταπάτη ότι ο πόλεμος από τα συμφέροντα που λυμαίνονται τόσα χρόνια το χώρο, θα είναι και σκληρός και διαρκής.
Είμαστε όμως αποφασισμένοι να φέρουμε σε πέρας το δύσκολο έργο που μας ανέθεσαν οι πολίτες της Αττικής. Δεν κάνουμε πίσω.
 Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Εμείς αυτό που είπαμε προεκλογικά στους πολίτες το κάναμε πράξη.
Σήμερα, όπως γνωρίζετε, και οι 4 διαγωνισμοί ολοκληρώθηκαν στην πρώτη φάση τους.
Έχουμε πλέον ενδιαφερόμενες εταιρείες, που θα αξιολογηθούν αν πληρούν τα κριτήρια για να υλοποιήσουν τα έργα.
Δηλαδή αν έχουν την εμπειρία, και την τεχνική και οικονομική επάρκεια να φέρουν σε πέρας τα δύσκολα αυτά έργα.
Μετά θα ακολουθήσει ο Ανταγωνιστικός Διάλογος με τις εταιρείες που θα πληρούν τα κριτήρια.
Στόχος του Ανταγωνιστικού Διαλόγου είναι να εξευρεθεί η πιο σύγχρονη τεχνολογία που και το περιβάλλον θα προστατεύει και τα απορρίμματα θα αξιοποιεί με το καλύτερο τρόπο.
Στη συνέχεια θα μπούμε στη φάση των δεσμευτικών προσφορών, στις αρχές του καλοκαιριού εκτιμώ, αν όλα πάνε καλά, όπου θα αξιολογηθεί η οικονομικότερη λύση και θα αναδειχθεί ανάδοχος.
Μετά η διαδικασία ολοκληρώνεται με την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής και λειτουργίας του κάθε έργου.
Σε όλες τις φάσεις, που σας περιέγραψα, υπάρχει πιθανότητα δικαστικών προσφυγών και ελέγχων.
Το αίτημά μας σε σχέση με αυτό είναι η ταχύτερη δυνατή εκδίκαση των υποθέσεων, αφού όλη η διαδικασία μέχρι τη σύμβαση πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στο 2013, προκειμένου να διασφαλιστούν οι πόροι του ΕΣΠΑ.
Έχουμε μπροστά μας πολλά και σύνθετα προβλήματα να λύσουμε όχι μόνο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας για την κατασκευή των 4 εργοστασίων, αλλά και για τη προώθηση του συνόλου των δράσεων που απαιτεί μία σύγχρονη και ολοκληρωμένη διαχείριση των αποβλήτων και στα 5 επίπεδα ιεράρχησης, που προβλέπει η κοινοτική και η εθνική νομοθεσία.
Απευθύνω έκκληση σε όλους με διάλογο και συνεργασία να συμβάλλουμε στην επίλυση ενός προβλήματος, που για 30 χρόνια μας ταλαιπωρεί, με σύγχρονες λύσεις, που προστατεύουν το περιβάλλον, αξιοποιούν τα απόβλητα, βοηθούν την εθνική οικονομία και την ανάπτυξη, δημιουργούν θέσεις εργασίας.
Και κάτι τελευταίο που έχει να κάνει με τις απαιτήσεις των δήμων που λαμβάνουν τα αντισταθμιστικά μέσω του ΕΔΣΝΑ.
 Όταν η χώρα έχει μια οικονομία που έχει καταρρεύσει, όταν μειώνονται διαρκώς τα χρήματα που αποδίδει το κράτος στους ΟΤΑ, όταν σε κάθε σπίτι υπάρχουν ένας και δύο άνεργοι, όταν βλέπουμε ουρές στα συσσίτια για να έχει ο κόσμος ένα πιάτο φαί, τότε είναι αδιανόητο κάποιοι, ακόμη και σήμερα, να εξακολουθούν να σκέφτονται με τη λογική ότι λεφτά υπάρχουν.
Εμείς καλούμε τους πάντες σε διάλογο, σε συνεργασία και συνεννόηση. Ναπολεόντειες εκφράσεις, τακτικές εκφοβισμού και μηνύσεις κατά εργαζομένων είναι πέρα και έξω από τη λογική και την ηθική της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην χώρα μας».
ΠΗΓΗ:http://www.esdkna.gr/

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια