ΣΔΙΤ : Η Απόφαση της διϋπουργικής και η Αιτιολογική Έκθεση για τις 4 Μονάδες της Αττικής



Ανακοίνωση της ένταξης στις ΣΔΙΤ
25/10/2012 
Η Απόφαση  της  Διυπουργικής Επιτροπή ΣΔΙΤ, 25-10-2012, για την υπαγωγή του ΕΔΣΝΑ  
στις διατάξεις του Ν. 3389/2005 για τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και η
   σχετική Αιτιολογική Έκθεση της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ στην οποία στηρίζεται και 
την οποία επικαλείται, είναι η αφετηρία για τους διαγωνισμούς των ΣΔΙΤ.

Αν έχεις μόνο την Απόφαση (βγήκε στη διαύγεια), δεν καταλαβαίνεις και πολλά πολλά .... 
Διαφωτιστικές είναι οι διατυπώσεις στην αιτιολογική έκθεση.
Δημοσιοποιούμε το υλικό και σημειώνουμε ότι θα έπρεπε να είναι στη διάθεση του 
κοινού από τη πρώτη στιγμή. Το ίδιο ισχύει για την Πρόταση του φορέα όπως και για 
τα τεύχη των επόμενων φάσεων.
Το  πρόβλημα δεν περιορίζεται  στον ΕΔΣΝΑ!!
Καταγγέλλουμε την έλλειψη διαφάνειας και δημοσιότητας για τα στοιχεία- 
διαδικασίες των διαγωνισμών και την παρεμπόδιση της ενημέρωσης  και των 
πολιτών και των αυτοδιοικητικών για τις ΣΔΙΤ στη διαχείριση των απορριμμάτων σε 
όλη την Ελλάδα, που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση με τη συνεργασία, δυστυχώς, 
φορέων της αυτοδιοίκησης.

Η Απόφαση:











Η Αιτιολογική Έκθεση (οι  υπογραμμίσεις στο κείμενο  δικές μας) 
\

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, 
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
Ειδική Γραμματεία Συμπράξεων Δημοσίου 
και Ιδιωτικού Τομέα 



ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ  ΕΚΘΕΣΗ 
Για την υπαγωγή της Πρότασης του Ε.Δ.Σ.Ν.Α. για την υλοποίηση του «Μελέτη, χρηματοδότηση, 
κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία τεσσάρων Μονάδων Επεξεργασίας 
Απορριμμάτων στην Αττική» στις διατάξεις του Ν.3389/2005 (ΦΕΚ Α΄232) περί Συμπράξεων Δημοσίου και
 Ιδιωτικού Τομέα.



ΟΚΤΩΒΡΗΣ  2012 
(πιστή αντιγραφή μέρους του  20σέλιδου πρωτοτύπου ) 


Ι. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ
Η πρόταση αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και 
λειτουργία τεσσάρων μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων στην Αττική για χρονικό διάστημα έως 
27 έτη. Δημόσιο και Αναθέτουσα Αρχή στο πλαίσιο του Ν. 3389/2008 αποτελεί ο Ειδικός 
Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής (Ε.Δ.Σ.Ν.Α.), ο οποίος συγκροτήθηκε με βάση την 
Υπουργική Απόφαση 52546/16.12.2011, και ο οποίος σύμφωνα με το Ν.3852/2010 αποτελεί τον 
ΦοΔΣΑ στην Αττική. Σύμφωνα με την αρ. 176/2012 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του 
ΕΔΣΝΑ, το έργο θα δημοπρατηθεί μέσω τεσσάρων διακριτών διαγωνιστικών διαδικασιών (ανά εκάστη 
περιοχή και Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων)..Συνεπώς,  η  πρόταση του ΕΔΣΝΑ αφορά στα 
ακόλουθα έργα:
α) Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία  της Μονάδας 
Επεξεργασίας Αστικών Απορριμμάτων στην Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων 
Δυτικής Αττικής (Φυλή) με ΣΔΙΤ, 
β) Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία  της Μονάδας 
Επεξεργασίας Αστικών Απορριμμάτων στην Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων 
Δυτικής Αττικής (Άνω Λιόσια) με ΣΔΙΤ,
γ) Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία  της Μονάδας 
Επεξεργασίας Αστικών Απορριμμάτων στην Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης 
Απορριμμάτων Βορειοανατολικής  Αττικής  με ΣΔΙΤ,
δ) ) Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία  της Μονάδας 
Επεξεργασίας Αστικών Απορριμμάτων στην Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων 
Νοτιοανατολικής  Αττικής  με ΣΔΙΤ,
για χρονικό διάστημα έως 27  έτη, από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης σύμπραξης, όπως αυτή 
περιγράφεται παρακάτω (εφεξής έκαστο έργο καλούμενο ως  «Έργο» ή «προτεινόμενη σύμπραξη») 
με σκοπό την πλήρωση των περιβαλλοντικών στόχων που έχουν τεθεί από τις Κοινοτικές Οδηγίες 
σχετικά με τη διαχείριση στερεών αστικών απορριμμάτων (βλ. και υπό ΙΙΙ κατωτέρω). Το ακριβές χρονικό 
διάστημα της σύμβασης σύμπραξης θα καθορισθεί ειδικότερα στο πλαίσιο της προτεινόμενης 
διαδικασίας ανάθεσης του ανταγωνιστικού διαλόγου (βλ. και υπό  V κατωτέρω).
Οι Ιδιωτικοί Φορείς Σύμπραξης (ΙΦΣ) , θα αναλάβουν  τη μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική 
διαχείριση και λειτουργία των Μονάδων Επεξεργασίας Σύμμεικτων Αστικών Απορριμμάτων (ΜΕΑ) 
στη Φυλή, Άνω Λιόσια, Γραμματικό και Κερατέα. Σημειώνεται, ότι στο αντικείμενο του έργου δύναται να
 περιληφθούν με απόφαση του ΕΔΣΝΑ και οι προβλεπόμενες μονάδες κομποστοποίησης 
προδιαλεγμένων οργανικών υλικών , το οποίο θα καθοριστεί και στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού 
διαλόγου.
Οι τέσσερις ΜΕΑ που αποτελούν αντικείμενο της παρούσας πρότασης, θα έχουν συνολική ετήσια 
δυναμικότητα έως 1,355,000 τόνους. Η μέγιστη δυναμικότητα ανά μονάδα επεξεργασίας παρουσιάζεται 
στον πίνακα που ακολουθεί:

ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΣΤΙΚΩΝ
ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ
(τόνοι/έτος)
1
Δυτικής Αττικής (Φυλής)
700.000
2
Δυτικής Αττικής (Άνω Λιόσια)
400.000
3
Βορειοανατολικής Αττικής (Γραμματικό)         
127.500
4
Νοτιοανατολικής Αττικής (Κερατέα) 
127.500
ΣΥΝΟΛΟ
1.355.000

Η ετήσια δυναμικότητα θα προσδιοριστεί περαιτέρω από τον ΕΔΣΝΑ και στο πλαίσιο της προτεινόμενης 
διαδικασίας ανάθεσης του ανταγωνιστικού διαλόγου (βλ. και υπό V κατωτέρω).

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
……παραλείπεται η εισαγωγική αναφορά στα στοιχεία του  ΠΕΣΔΑ σελ. 2 και 3

ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Από τα παραπάνω έργα που περιλαμβάνονται στον ΠΕΣΔΑ σε φάση λειτουργίας είναι τα ακόλουθα :
-Υφιστάμενο Εργοστάσιο Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης – ΕΜΑΚ 1 , που δεν επαρκεί για
 τη συνολική διαχείριση των Αστικών Αποβλήτων του Λεκανοπεδίου.
-Ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην περιοχή Σχιστού Πειραιά.
Ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην Κηφισιά.(;;;)
- Ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην περιοχή Ελληνικού.(;;;)
-Ο ΧΥΤΑ Φυλής, αλλά, ως η μόνη αδειοδοτημένη λειτουργούσα εγκατάσταση διάθεσης Αστικών 
Αποβλήτων στην Περιφέρεια, δέχεται τεράστιες πιέσεις.
-Τέλος, υπάρχει σημαντική ενίσχυση των συστημάτων ανακύκλωσης, με ευρεία εφαρμογή της Διαλογής
 στην Πηγή (;;;), είναι λειτουργικά όλα τα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης ειδικών ρευμάτων 
αποβλήτων και πέντε (5) ΚΔΑΥ, ως εξής:
Α)  ΚΔΑΥ Αμαρουσίου- ΕΕΑΑ
Β)ΚΔΑΥ Ελευσίνας
Γ) ΚΔΑΥ Άνω Λιοσίων-ΕΠΑΝΑ
Δ) ΚΔΑΥ Ασπροπύργου- ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΕΩΣ
Ε) ΚΔΑΥ Κορωπίου

Σύμφωνα με την υποβληθείσα πρόταση, οι παραγόμενες ποσότητες αστικών στερεών αποβλήτων της 
Περιφέρειας Αττικής κατά το έτος 2001 ανέρχονταν σε 1.775.050 τόνους/έτος. Η ποσότητα αυτή 
με βάση τον πραγματικό πληθυσμό της περιοχής μελέτης κατά την απογραφή του 2001, δίδει 
μέση ημερήσια παραγωγή απορριμμάτων ανά άτομο για την Περιφέρεια Αττικής , ίση με 1,29 kg/άτομο  
και ημέρα. Η προβλεπόμενη παραγωγή απορριμμάτων για το σύνολο της Περιφέρειας, για το χρονικό 
ορίζοντα της μελέτης του (ΠΕΣΔΑ) Αττικής 2008-2028 και με κατανομή της παραγόμενης 
ποσότητας ανά ΟΕΔΑ εμφανίζεται στον πίνακα που ακολουθεί:

Διαχρονική Εξέλιξη Ετήσιας Παραγωγής ΑΣΑ (t/έτος) ανά ΟΕΔΑ  στην Αττική 
ΕΤΟΣ
ΑΣΑ
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ   ΑΤΤΙΚΗΣ 
ΑΣΑ  ΟΕΔΑ
Δ. ΑΤΤΙΚΗΣ 
ΑΣΑ  ΟΕΔΑ 
ΒΔ ΑΤΤΙΚΗΣ 
ΑΣΑ  ΟΕΔΑ 
ΝΑ  ΑΤΤΙΚΗΣ 
2001 
1.774.000
1.519.005
127.500
127.500
2008
1.968.865
1.685.860
141.502
141.502
2010
2.028.373
1.736.815
145.779
145.779
2013
2.121.027
1.816.150
152.438
152.438
2020
2.354.011
2.015.645
169.183
169.183
2028
2.651.778
2.270.610
190.583
190.583

η πρόταση του ΕΔΣΝΑ έχει  πρόβλεψη για αύξηση των παραγωμένων απορριμμάτων  λόγω αύξησης 
του βιοτικού επιπέδου και της κατανάλωσης !!!!
Οι τέσσερις ΜΕΑ που αποτελούν αντικείμενο της παρούσας πρότασης, θα έχουν συνολική ετήσια 
δυναμικότητα έως 1.355.000 τόνους.
Η κατασκευή των ΜΕΑ θα γίνει με όποια διαθέσιμη τεχνολογία μπορεί αποδεδειγμένα να καλύψει τους 
στόχους που έχουν τεθεί από τις Κοινοτικές Οδηγίες σχετικά με τη μείωση της ποσότητας του 
βιοαποδομήσιμου κλάσματος που εκτρέπεται προς ταφή, τους στόχους ανακύκλωσης και ανάκτησης υλικών και ενέργειας, καθώς και οποιουδήποτε άλλους σχετικούς περιορισμούς υπάρχουν από τη νομοθεσία, όπως 
ειδικότερα θα προσδιοριστούν στις προδιαγραφές αποτελέσματος που θα διαμορφωθούν από την 
Αναθέτουσα Αρχή , στο πλαίσιο της προτεινόμενης διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Στο πλαίσιο της πρότασης που υποβλήθηκε παρουσιάζεται η μελέτη που πραγματοποιήθηκε για 
λογαριασμό του ΕΣΔΚΝΑ με τίτλο «ΜΕΛΕΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΥΜΜΕΙΚΤΩΝ 
ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΑΤΤΙΚΗΣ» και η οποία συνέκρινε σύγχρονες διαθέσιμες τεχνολογίες και
 επέλεξε τις πλέον κατάλληλες για τις συνθήκες της περιοχής του λεκανοπεδίου Αττικής λαμβάνοντας 
υπόψη το ΠΕΣΔΑ Αττικής, τις υποχρεώσεις της Ελλάδας έναντι της Ευρωπαϊκής και Εθνικής 
Νομοθεσίας, τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις διαχείρισης απορριμμάτων, τη σύσταση των ΑΣΑ, τους 
διαθέσιμους χώρους και το χρονοδιάγραμμα εντός του οποίου θα πρέπει να ολοκληρωθεί το 
Διαχειριστικό Σχέδιο των απορριμμάτων της Αττικής. Η ανωτέρω μελέτη εγκρίθηκε με απόφαση 
της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΕΣΔΚΝΑ όσο και με απόφαση της ΤΕΔΚΝ. Αττικής (;;)

Στον παρακάτω πίνακα συνοψίζονται τα εναλλακτικά σενάρια όπως έχουν διαμορφωθεί ανά Διαχειριστική
 Ενότητα.
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΓΙΑ 
ΔΥΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ 
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕΝΑΡΙΩΝ  ΓΙΑ 
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ   ΑΤΤΙΚΗ
Σενάριο 1:Εγκατάσταση Μηχανικής 
Επεξεργασίας Δυναμικότητας 400.000tn/ έτος-
Μονάδα Κομποστοποίησης &Μονάδα Καύσης
 (Mass burn) Δυναμικότητας 700.000tn/έτος 
Σενάριο 1: Εγκατάσταση Μηχανικής 
Επεξεργασίας Δυναμικότητας 127.500 tn/έτος  (Ανακυκλώσιμα & RDF)-Αναερόβια Χώνευση για παραγωγή CLO &βιοαερίου.
Σενάριο 2:Εγκατάσταση Μηχανικής Επεξεργασίας Δυναμικότητας 400.000tn/ έτος- Αναερόβια Χώνευση/ Μετακομποστοποίηση & Μονάδα Καύσης (Mass burn) Δυναμικότητας 700.000tn/έτος
Σενάριο 2: Εγκατάσταση Μηχανικής 
Επεξεργασίας Δυναμικότητας 127.500 tn/έτος  (Ανακυκλώσιμα & RDF)-Αερόβια Επεξεργασία  για CLO.
Σενάριο 3: Εγκατάσταση Μηχανικής 
Επεξεργασίας Δυναμικότητας 400.000tn/ έτος-
Κομποστοποίηση &Εγκατάσταση Μονάδας Βιολογικής Ξήρανσης  700.000tn/έτος
Σενάριο 3: Εγκατάσταση Μηχανικής 
Επεξεργασίας Δυναμικότητας 127.500 tn/έτος  (Ανακυκλώσιμα & RDF) και Αερόβια Επεξεργασία  για CLO.
Σενάριο 4:Εγκατάσταση Μηχανικής Επεξεργασίας Δυναμικότητας 400.000tn/ έτος- Εγκατάσταση Αναερόβιας Χώνευσης/ Μετακομποστοποίησης & Εγκατάσταση Μονάδας Βιολογικής Ξήρανσης  Δυναμικότητας 700.000tn/έτος
Σενάριο 4:Όπως το Σενάριο ΙΙΙ με την αλλαγή σε Αναερόβια Χώνευση για παραγωγή βιοαερίου και μετακομποστοποίηση για παραγωγή CLO.
Σενάριο 5:Εγκατάσταση Μηχανικής 
Επεξεργασίας Δυναμικότητας 250.000tn/ έτος-
 &Μονάδα Καύσης
 (Mass burn) Δυναμικότητας  850.000tn/έτος
Σενάριο 5:Μονάδα Βιολογικής Ξήρανσης Δυναμικότητας 127.500 tn/έτος  


Με βάση λοιπόν τη συνολική αξιολόγηση της «Μελέτης Επιλογής Τεχνολογιών», για Δυτική και 
Ανατολική Αττική προκύπτουν λύσεις που εξασφαλίζουν:
-Σημαντική εκτροπή του οργανικού κλάσματος από την ταφή
-Περιορισμένη συνεισφορά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου
-Ανάκτηση ενέργειας και υλικών
-Αποφυγή της παραγωγής αποβλήτων που χρήζουν ειδικής διαχείρισης
-Προσαρμογή στην αξιοποίηση υπαρχουσών υποδομών και στα χωρικά και ποσοτικά δεδομένα για 
κάθε υποενότητα διαχείρισης και ΟΕΔΑ.
-Κατάλληλο μείγμα τεχνικών και τεχνολογικών επιλογών ώστε να υπάρχει λειτουργική ευελιξία.
Με βάση τα παραπάνω, προκύπτει η ύπαρξη ενός ικανοποιητικού αριθμού διαθέσιμων τεχνολογιών 
που μπορούν να εφαρμοσθούν και να ικανοποιήσουν τα περιβαλλοντικά κριτήρια.

ΙΙ. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ 
ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ
(παραλείπεται  η  αναφορά  στην έννοια   του Δημόσιου Φορέα κατα το ν. 3389/2005, και τα στοιχεία 
συγκρότησης  και αρμοδιότητες  του ΕΔΣΝΑ  , που δίνονται όπως και στην εισαγωγή της Αιτιολ. Έκθεσης  )

ΙΙΙ. ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.3389/2005
Η υλοποίηση των τεσσάρων Έργων θα συμβάλει, μεταξύ των άλλων, στην επίτευξη του 
στόχου εκτροπής βιοαποδομήσιμων για το έτος 2020 καθώς και των στόχων ανακύκλωσης υλικών. 
Ειδικότερα, θα επιτευχθεί συμμόρφωση με τις Οδηγίες ΕΕ/99/31, ΕΕ/2004/12 και τις ΚΥΑ 29407/02 και 
ΚΥΑ 50910/03, όπου τίθενται στόχοι για την ταφή των ΒΑΑ και ανακύκλωση υλικών (γυαλί, 
χαρτί-χαρτόνι, μέταλλα, πλαστικά, ξύλο).Οι στόχοι που επιβάλλει η ΚΥΑ 50910/03 για τα ΒΑΑ που 
προορίζονται για υγειονομική ταφή είναι να μειωθούν στο 50% για το έτος 2013 και στο 35% για 
το έτος 2020 της συνολικής ποσότητας των ΒΑΑ που είχαν παραχθεί το 1995.


ΣΤΟΧΟΙ ΠΕΣΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΒΑΑ 
Στόχος είναι η περιβαλλοντικά αποδεκτή τελική διάθεση σε ΧΥΤ του τμήματος εκείνου των αστικών 
αποβλήτων τα οποία δεν υπόκεινται σε επεξεργασία. Συγκεκριμένα επιβάλλεται ο διαχρονικός 
περιορισμός της ποσότητας και βελτίωση της ποιότητας (μείωση επικινδυνότητας) των αποβλήτων που 
προορίζονται για υγειονομική ταφή, ειδικότερα δε των βιοαποδομήσιμων κλασμάτων. Ο στόχος 
αυτός εξειδικεύεται ποσοτικά ως ακολούθως, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Οδηγίας 99/31/ΕΚ, όπως αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο :
α) Μέχρι την 16η Ιουλίου 2010, τα βιοαποδομήσιμα αστικά απόβλητα που προορίζονται για χώρους 
υγειονομικής ταφής πρέπει να μειωθούν στο 75% της συνολικής (κατά βάρος) ποσότητας των 
βιοαποδομήσιμων αστικών αποβλήτων που είχαν παραχθεί το 1995.
β) Μέχρι την 16η Ιουλίου 2013,τα βιοαποδομήσιμα αστικά απόβλητα που προορίζονται για χώρους 
υγειονομικής ταφής πρέπει να μειωθούν  50% της συνολικής (κατά βάρος) ποσότητας των 
βιοαποδομήσιμων αστικών αποβλήτων που είχαν παραχθεί το 1995.
γ) Μέχρι την 16η Ιουλίου 2020, τα βιοαποδομήσιμα αστικά απόβλητα που προορίζονται για χώρους 
υγειονομικής ταφής πρέπει να μειωθούν  35% της συνολικής (κατά βάρος) ποσότητας των 
βιοαποδομήσιμων αστικών αποβλήτων που είχαν παραχθεί το 1995.

Στόχοι ΠΕ.Σ.Δ.Α. Αττικής για τα απόβλητα συσκευασίας 
Οι ποσοτικοί στόχοι που αφορούν τα απορρίμματα συσκευασίας (ΑΣ), είναι εναρμονισμένοι με 
τις απαιτήσεις της Οδηγίας 94/62/ΕΚ, όπως αυτή τροποποιήθηκε από την Οδηγία 2004/12/ΕΚ.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με τις παραγράφους 3 και 7 του άρθρου 1 της Οδηγίας 2004/12/ΕΚ 
τροποποιείται το άρθρο 6 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ, και για όλη τη χώρα (άρα και για την Περιφέρεια 
Αττικής) λόγω του μεγάλου αριθμού μικρών νησιών, της ύπαρξης αγροτικών και ορεινών 
περιοχών και του υφιστάμενου χαμηλού επίπεδου κατανάλωσης συσκευασιών , οπότε ισχύουν οι 
κάτωθι ποσοτικοί στόχοι για τα απορρίμματα συσκευασίας:
α) Μέχρι την 31.12.2005  το αργότερο, πρέπει να γίνεται αξιοποίηση ή αποτέφρωση σε εγκαταστάσεις 
αποτέφρωσης απορριμμάτων με ανάκτηση ενέργειας κυμαινόμενη από 50% έως 65% το πολύ 
κατά βάρος, των απορριμμάτων συσκευασίας.
β) Μέχρι την 31.12.2011  το αργότερο, πρέπει να γίνεται αξιοποίηση ή αποτέφρωση σε εγκαταστάσεις 
αποτέφρωσης απορριμμάτων με ανάκτηση ενέργειας τουλάχιστον 60%  κατά βάρος των απορριμμάτων
 συσκευασίας.
γ) Μέχρι την 31.12.2005  το αργότερο, πρέπει να γίνεται ανακύκλωση μεταξύ 25% τουλάχιστον και 45%
 το πολύ κ.β.  Του συνόλου των υλικών συσκευασίας που περιέχονται στα απορρίμματα συσκευασίας ,
 με ελάχιστο ποσοστό 15% κ.β. Για κάθε υλικό. 
δ) Μέχρι την 31.12.2011 το αργότερο, πρέπει να επιτευχθούν οι ακόλουθοι ελάχιστοι στόχοι 
ανακύκλωσης  για υλικά που περιέχονται στα απορρίμματα συσκευασίας 
-60% κ.β. για γυαλί
-60% κ.β. για χαρτί και χαρτόνι
-50% κ.β. για τα μέταλλα
-22,5 % κ.β. για τα πλαστικά, λαμβάνοντας  αποκλειστικά υπόψη υλικά που ανακυκλώνονται εκ νέου 
σε πλαστικά 
-15% κ.β. για το ξύλο

Συνοψίζοντας, η υλοποίηση των τεσσάρων μονάδων επεξεργασίας αστικών  στερεών αποβλήτων 
στην Περιφέρεια  Αττικής  θα συμβάλει στην επίτευξη στόχων σε σχέση με την : 

ü Εναρμόνιση με τις διατάξεις της Ελληνικής και Κοινοτικής Νομοθεσίας (ΚΥΑ 50910/2003. 
ΚΥΑ 9268/469/2007, Οδηγία ΕΕ/99/31, Οδηγία 2004/12/ΕΚ) για επίτευξη των στόχων υγειονομικής 
ταφής  Β.Α.Α. Και ανάκτησης υλικών και ενέργειας.
ü Αποφυγή περιβαλλοντικών προστίμων
ü Αύξηση διάρκειας ζωής των Χ.Υ.Τ. Με τη λειτουργία τους ως ΧΥΤΥ και εξοικονόμιση γης και 
κόστους κατασκευής νέων ΧΥΤ.
ü Ελαχιστοποίηση υγειονολογικών από τη λειτουργία νέων ΧΥΤΑ, ως ΧΥΤΥ.
ü Παραγωγή και πώληση ανανεώσιμης ενέργειας και παραγωγή δευτερογενών προϊόντων  
που αξιοποιούνται , σύμφωνα  με την Οδηγία  2008/98/ΕΚ
ü Συμβολή στην οικονομία με την εξασφάλιση άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας
ü Δυνατότητα ανάπτυξης νέων καινοτόμων επιχειρήσεων γνώσης(;;)στον τομέα του 
περιβάλλοντος με ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση υλικών καθώς και παραγωγής 
πράσινης ενέργειας -βιοαποβλήτων
ü Εξοικονόμιση πρώτων υλών και ενέργειας και εναρμόνιση με τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης
ü Περιβαλλοντικά ορθή διαχείριση των αστικών αποβλήτων χωρίς περιβαλλοντικό κόστος για 
τους δημότες και προώθηση της περιβαλλοντικής πολιτικής και της αειφόρου ανάπτυξης (περιβαλλοντική
 προστασία, εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας κλπ).

 οι ΣΔΙΤ δεν αποσκοπούν  στις απαιτήσεις της Οδηγίας 98 . χρησιμοποιούν τις εύνοιες της 
Οδηγίας για την ενεργειακή αξιοποίηση. 


Κατ΄ακολουθία των ανωτέρω , τα Έργα ενδείκνυται να υλοποιηθούν μέσω σύμπραξης ΣΔΙΤ διότι
 με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλισθεί η μέγιστη αποδοτικότητα των οικονομικών πόρων
 (value for money)  του Δημοσίου και θα μεταβιβαστούν οι επιχειρηματικοί κίνδυνοι ( risk allocation)  
από το Δημόσιο στον  ιδιωτικό τομέα.

Ειδικότερα, τα βασικά χαρακτηριστικά ενός έργου ΣΔΙΤ  στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων  
συνοψίζονται στα εξής:
Ανοιχτές τεχνολογίες: Ένα έργο ΣΔΙΤ στη Διαχείριση Απορριμμάτων σε σχέση με μια αντίστοιχη 
κατασκευή ενός δημοσίου έργου υποδομών προσφέρει τη δυνατότητα απεμπλοκής από τεχνικές 
προδιαγραφές υποδομών και τεχνολογιών, οι οποίες εμπεριέχουν εν γένει τεχνολογικούς κινδύνους. 
Στο διαγωνισμό γίνονται δεκτές όλες οι δόκιμες τεχνολογίες επεξεργασίας στερεών αποβλήτων, υπό 
την προϋπόθεση ότι τηρούν τις απαιτήσεις της εθνικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας , αλλά και της 
Ευρωπαϊκής και ότι έχουν ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία.
Εξασφάλιση προκαθορισμένου χρόνου και κόστους υλοποίησης: Ο Ανάδοχος αρχίζει να λαμβάνει 
       πληρωμές μόνο μετά την παράδοση του έργου σε λειτουργία, έχοντας με αυτό τον τρόπο ισχυρό 
      κίνητρο τήρησης του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης. Υπερβάσεις κόστους και ζημίες που ενδεχομένως
      προκύψουν κατά τη διάρκεια της σύμβασης βαρύνουν πλήρως τον Ιδιώτη Ανάδοχο και όχι το Δημόσιο.
Σύνδεση αμοιβής Αναδόχου και ποιότητας παρεχομένων υπηρεσιών: Κατά την υλοποίηση της 
        σύμβασης ΣΔΙΤ το Δημόσιο κατέχει ισχυρό εποπτικό ρόλο όσον αφορά στην απόδοση του Αναδόχου 
        και την εν γένει λειτουργία του έργου. Στο πλαίσιο αυτό, οι πληρωμές προς τον Ανάδοχο, κατά
        την περίοδο λειτουργίας, θα είναι συνδεδεμένες με τον συστηματικό έλεγχο και παρακολούθηση 
        των επιθυμητών αποτελεσμάτων, την τήρηση των κριτηρίων διαθεσιμότητας και των προδιαγραφών 
        λειτουργίας, καθώς και την επίτευξη των στόχων που προβλέπονται από τη νομοθεσία. Η μη 
        ικανοποίηση των δεικτών αυτών συνεπάγεται μη πληρωμή του Αναδόχου. Η παρακολούθηση των 
       αποτελεσμάτων γίνεται με την υιοθέτηση συγκεκριμένων δεικτών απόδοσης, όπως η ποσότητα και η 
       σύνθεση του υπολείμματος που οδηγείται στο ΧΥΤΥ, η ποσότητα των ανακυκλωμένων υλικών, η 
       ποσότητα της παραγόμενης ενέργειας , η ικανοποίηση των χρηστών κλπ
Ενοποίηση της ευθύνης μελέτης, κατασκευής, συντήρησης και τεχνικής διαχείρισης του 
        έργου, στη βάση αποτελέσματος : Μέσω ΣΔΙΤ  ο Ιδιωτικός φορέας έχει το κίνητρο ταχείας έναρξης 
       λειτουργίας των υποδομών που θα εγκαταστήσει όταν η αποπληρωμή του συναρτάται  με την παροχή  
      των τελικών υπηρεσιών που του ζητούνται. Έχει κίνητρο όχι μόνο να παραδώσει τις 
      εγκαταστήσεις και τον εξοπλισμό, αλλά ένα ενοποιημένο , δοκιμασμένο και λειτουργικό σύστημα  
      στο συντομότερο δυνατό χρόνο . Επίσης, έχει ισχυρό κίνητρο να συντηρεί τον εξοπλισμό και να 
       προβαίνει σε αντικαταστάσεις επιμέρους στοιχείων, προκειμένου να μην επηρεασθούν αρνητικά τα 
       έσοδά του από τη μειωμένη απόδοση του συστήματος.
Χρηματοδότηση έργου- Μόχλευση δημόσιων και ιδιωτικών πόρων: Οι απαιτούμενες 
     επενδύσεις για την υλοποίηση του έργου διαχείρισης απορριμμάτων με ΣΔΙΤ μπορούν να 
     υλοποιηθούν συνδυάζοντας Κοινοτικούς με Ιδιωτικούς Πόρους. Για τα τέσσερα έργα ΣΔΙΤ 
     διαχείρισης Αστικών απορριμμάτων στην Περιφέρεια Αττικής εξετάζεται η αξιοποίηση πόρων του 
     ΕΣΠΑ για τη μερική χρημοτοδότηση της αρχικής κεφαλαιακής δαπάνης. Η αξιοποίηση κοινοτικών
     πόρων στο συγκεκριμένο έργο θα μειώσει τις πληρωμές διαθεσιμότητας ( Τέλη Χρήσης) και θα 
      αυξήσει την απορρόφηση κοινοτικών πόρων σε ένα έργο υψηλής προστιθέμενης αξίας για τους 
     πολίτες, ενώ θα διασφαλιστεί η λειτουργικότητα του συστήματος σε βάθος χρόνου. 

IV.ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΕΙ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Το 2011 έγινε δημοσίευση Προκαταρκτικής Προκήρυξης στην ιστοσελίδα ...
Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί η υποβολή πρότασης με τίτλο "ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ 
ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ" στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Αττικής". 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
"Για τις ανάγκες υλοποίησης των έργων έχουν συνταχθεί οι σχετικές Προμελέτες Περιβαλλοντικών 
Επιπτώσεων (ΠΠΕ)  και έχουν εκδοθεί οι  ΠΠΕΑ και οι ΑΕΠΟ  και των τεσσάρων (4)  έργων, αφού 
ελήφθησαν οι σχετικές γνωμοδοτήσεις από τους αρμόδιους φορείς. (;;;)
Σε τελικό στάδιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης έχουν εκδοθεί: "
- για  ΜΕΑ ΦΥΛΗΣ  η  ΚΥΑ 195119/5.1.11 για τη θέση Σκαλιστήρι
-για ΜΕΑ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ   η ΚΥΑ 195120/5.1.11  εντός των ορίων ΟΕΔΑ Δυτ. Αττικής 
- για ΜΕΑ Γραμματικού  έχουν εγκριθεί Περιβαλλοντικοί Όροι με την  ΚΥΑ 136945/5-12-2003 και 
ανανεώθηκαν  με την 27081/7-7-2009 Απόφαση Ανανέωσης  για τη θέση Μαύρο Βουνό.
- για ΜΕΑ Κερατέας έχουν εγκριθεί Περιβαλλοντικοί Όροι με την  ΚΥΑ 136946/5-12-2003 και 
ανανεώθηκαν  με την 142931/30-7-2009 Απόφαση Ανανέωσης  για τη θέση Βραγόνι 
Υπάρχει ειδική υπόμνηση για την ΑΕΠΟ  ΜΕΑ Κερατέας ότι  "..η ανάλυση που έχει παρουσιασθεί είναι
ενδεικτική . Ο Δήμος  Κερατέας προωθεί σε συνεργασία  με το ΥΠΕΚΑ πρόβλεψη ώστε το έργο 
να χωροθετηθεί σε διαφορετική τοποθεσία από εκείνη για την οποία έχει εκδοθεί η ΑΕΠΟ, και με 
διαφορετική ετήσια δυναμικότητα. ".

V . ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗΣ-ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ
Για την επιλογή του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης που θα αναλάβει την εκτέλεση του Έργου 
προτείνεται η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου  (ΑΔ).
 Σύμφωνα με το άρθρο 29 της Οδηγίας 2004/18 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίουκαι του 
Συμβουλίου όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία με το ΠΔ 60/2007 στο άρθρο 23 (ΦΕΚ Α 
64/16-3-2007) και συμπεριελήφθη και στο άρθρο 13 του Ν. 3389/2005, περί συμπράξεωνσε 
περίπτωση ιδιαίτερα πολύπλοκων συμβάσεων  η αναθέτουσα αρχή  εφόσον κρίνει ότι η 
χρησιμοποίηση διαδικασίας ανοικτού  ή κλειστού τύπου δεν επιτρέπει την ανάθεση  της 
σύμβασης (;;;)μπορεί να προσφύγει  στη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου (ΑΔ).
Η διαδικασία αυτή επιτρέπει τη διεξαγωγή διαλόγου με τους υποψηφίους  που έχουν επιλεγεί 
προκειμένου να βρεθούν μία  η περισσότερες πρόσφορες λύσεις που θα μπορούσαν να 
ικανοποιήσουν τις ανάγκες της και βάσει της οποίας ή των οποίων οι υποψήφιοι καλούνται 
να υποβάλλουν την προσφορά τους.
  Η Αναθέτουσα Αρχή προβαίνει στην περιγραφή  των αναγκών και των απαιτήσεών της 
στις οποίες μπορεί να περιέχονται και στοιχεία (ακριβής ποσότητα ΑΣΑχωροθέτησηημερομηνία 
έναρξης παροχής υπηρεσιών διαχείρισηςδιάρκεια σύμβασης κ.ατα οποία δεν έχει 
εκ των προτέρων προσδιορίσει και επιθυμεί  να διατηρήσει  την ευελιξία να τα οριστικοποιήσει 
στο πλαίσιο του διαλόγου με τους υποψήφιους
Η ανάθεση της δημόσιας σύμβασης πραγματοποιείται βάσει του κριτηρίου της πλέον συμφέρουσας 
από οικονομική άποψη προσφοράς.

VI. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Προκήρυξη διαγωνισμού: 1 μήνας μετα την απόφαση της ΔΕΣΔΙΤ
Επιλογή ΙΦΣ: 12-14 μήνες μετά την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας
Υπογραφή Συμβάσεων: 2-4 μήνες μετά την επιλογή ΙΦΣ.

VII. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΚΙΝΔΥΝΩΝ 
Κίνδυνος
Αναθέτουσα Αρχή
ΙΦΣ
Χρηματοδότησης
Χ
Χ
Σχεδιασμού και κατασκευής
X
Ασφάλισης
X
Συντήρησης
X
Διαθεσιμότητας
X
Εμπορικής εκμετάλλευσης
X
Λειτουργίας
X
Νομικου πλαισίου
X
X
Περιβαλλοντικων και αλλων αδειοδοτησεων
X
X
Καταβολή τέλος Εισόδου (Gate Fee)
X

VIII. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ  ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΠΟΜΕΝΩΝ ΣΥΜΦΩΝΩΝ 
Με βάση τη διεθνή πρακτική δημοπράτησης αντίστοιχων έργων ΣΔΙΤ με τη διαγωνιστική 
διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, ο ενδεικτικός προϋπολογισμός δημοπράτησης ενός έργου 
στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων τίθεται ως το εύρος των προϋπολογισμών των τεχνολογικών
 λύσεων που με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ικανοποιεί τους κοινοτικούς και εθνικούς στόχους.(;;;)
Για τα τέσσερα Έργα της παρούσας πρότασης, ο ανάδοχος της κάθε ΜΕΑ θα αμοίβεται για την ποσότητα
 των ΑΣΑ που θα διαχειρίζεται, κατα την περίοδο λειτουργίας, εφόσον τηρεί όλες τις υποχρεώσεις που
 απορρέουν από τη σύμβαση και την  περιβαλλοντική νομοθεσία και επιτυγχάνει τους στόχους του ΠΕΣΔΑ.
Κατά την οικονομική αξιολόγηση των τεχνολογικών λύσεων, λήφθηκε υπόψη ότι η Αναθέτουσα Αρχή θα
 συμμετάσχει στη χρηματοδότηση της εκτέλεσης του Έργου, με την καταβολή ποσού που θα ανέρχεται 
από το 40% έως και το 60% της κατασκευαστικής αξίας, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων 
(ΠΔΕ) , και το οποίο θα προέρχεται από κοινοτική και εθνική χρηματοδότηση. Ειδικότερα, το ποσοστό 
συμμετοχής του Δημοσίου στην χρηματοδότηση του Έργου θα καθοριστεί και στο πλαίσιο του 
Ανταγωνιστικού Διαλόγου, χωρίς να δεσμεύεται εκ των  προτέρων  η Αναθέτουσα Αρχή για το ύψος 
της συμμετοχής της. 
Προκειμένου το Έργο να καταστεί χρηματοδοτήσιμο και ο ΙΦΣ να εξασφαλισθεί για την προσήκουσα 
αποπληρωμή της επένδυσης του, σε περίπτωση μη πληρωμής των ετήσιων πληρωμών διαθεσιμότητας 
(gate fee) της Αναθέτουσας Αρχής προς τον ΙΦΣ, οι πληρωμές διαθεσιμότητας θα 
καταβάλλονται μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) , ενώ οι αντίστοιχοι δήμοι 
 θα υφίστανται αντίστοιχη παρακράτηση των πόρων που έχουν λαμβάνειν ετησίως από το Δημόσιο.
 Η ίδια πρόβλεψη θα ισχύει για όλα τα έργα ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων. 

Ο πίνακας που ακολουθεί συνοψίζει τα αποτελέσματα από την οικονομική αξιολόγιση.
Παρουσιάζει ανά σενάριο ποσοστού χρηματοδοτικής συμβολής (40%, 50% και 60%) καθώς και για
 το σενάριο χωρίς χρηματοδοτική συμβολή. Τα ποσά δεν περιλαμβάνουν ΦΠΑ:
α) το Ποσό  Χρηματοδοτικής Συμβολής της Περιφέρειας Αττικής, κατά την περίοδο κατασκευής του Έργου.
β) το Ετήσιο Τέλος Εισόδου (gate fee)ανά τόνο που θα καταβάλουν οι δημότες, κατά την περίοδο 
λειτουργίας του Έργου.
γ) το Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου προς τον ΙΦΣ από την Αναθέτουσα 
Αρχή, βάσει των ετήσιων τελών εισόδου, σε όρους καθαρής παρούσας αξίας.


ΕΡΓΟ 1 : ΜΕΑ ΦΥΛΗΣ- ετήσια δυναμικότητα έως 700.000 χιλ. Τόνους
ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ 65 ανά τόνο έως  Ευρώ 81 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ 462 εκατ. Έως Ευρώ 573 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 40% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ 58,2 εκατ. Έως Ευρώ 67 εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ 54 ανά τόνο έως  Ευρώ  68 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  380 εκατ. Έως Ευρώ  480 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 50% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ  72,8  εκατ. Έως Ευρώ  83,7 εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ 51 ανά τόνο έως  Ευρώ  64 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  360 εκατ. Έως Ευρώ  456 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 60% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ 87,3  εκατ. Έως Ευρώ 100,4 εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ 48 ανά τόνο έως  Ευρώ  61 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  340 εκατ. Έως Ευρώ  432 εκατ.


ΕΡΓΟ 2 : ΜΕΑ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ - ετήσια δυναμικότητα έως 400.000 χιλ. Τόνους
ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ 69 ανά τόνο έως  Ευρώ 84 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  278 εκατ. Έως Ευρώ  342 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 40% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ 41,6 εκατ. Έως Ευρώ  50,0 εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ 54 ανά τόνο έως  Ευρώ  67 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  220 εκατ. Έως Ευρώ  272 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 50% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ  52,0  εκατ. Έως Ευρώ  62,4  εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ 51 ανά τόνο έως  Ευρώ  63 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  205 εκατ. Έως Ευρώ  255 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 60% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ  62,4   εκατ. Έως Ευρώ 74,9 εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ 47 ανά τόνο έως  Ευρώ  58 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  191 εκατ. Έως Ευρώ  237 εκατ.


ΕΡΓΟ 3: ΜΕΑ  "ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ " - ετήσια δυναμικότητα έως 127,5 χιλ. Τόνους
ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ 90 ανά τόνο έως  Ευρώ  108 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  117 εκατ. Έως Ευρώ  140 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 40% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ  17,1  εκατ. Έως Ευρώ  19,1  εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ  72 ανά τόνο έως  Ευρώ  87 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  93  εκατ. Έως Ευρώ  113 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 50% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ  21,3  εκατ. Έως Ευρώ  24,0 εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ  67  ανά τόνο έως  Ευρώ  82 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  87 εκατ. Έως Ευρώ  106 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 60% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ  25,6   εκατ. Έως Ευρώ  28,7  εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ  62  ανά τόνο έως  Ευρώ  77 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  81εκατ. Έως Ευρώ  100 εκατ.

ΕΡΓΟ 4: ΜΕΑ  "ΚΕΡΑΤΕΑΣ " - ετήσια δυναμικότητα έως 127,5 χιλ. Τόνους
ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ 90 ανά τόνο έως  Ευρώ  108 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  117 εκατ. Έως Ευρώ  140 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 40% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ  17,1  εκατ. Έως Ευρώ  19,1  εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ  72 ανά τόνο έως  Ευρώ  87 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  93  εκατ. Έως Ευρώ  113 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 50% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ  21,3  εκατ. Έως Ευρώ  24,0 εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ  67  ανά τόνο έως  Ευρώ  82 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  87 εκατ. Έως Ευρώ  106 εκατ.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ: 60% ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Ποσό Χρηματοδοτικής Συμβολής: από Ευρώ  25,6   εκατ. Έως Ευρώ  28,7  εκατ.
Ετήσιο τέλος εισόδου: από Ευεώ  62  ανά τόνο έως  Ευρώ  77 ανά τόνο 
Σύνολο Πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του Έργου: από Ευρώ  81εκατ. Έως Ευρώ  100 εκατ.

Και για τα τέσσερα Έργα , η ανάθεση της δημόσιας σύμβασης πραγματοποιείται βάσει του 
κριτηρίου της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς, με βασικό κριτήριο επιλογής
 την οικονομική προσφορά. Επιπλέον, σε σχέση με τη χρηματοδότηση του κάθε Έργου, θα 
επιδιωχθεί από την Αναθέτουσα Αρχή η αξιοποίηση κοινοτικών πόρων. Το οριστικό ποσό που 
θα καταβληθεί θα καθορισθεί από το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την ανάθεση του κάθε ενός 
από τα Έργα 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια