ΕΚΘΕΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΗ προς το Δ.Σ Δήμου Φυλής




ΕΚΘΕΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΗ
Προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Φυλής
Άνω Λιόσια, 12.09.2013
Ελέγξαμε τη ανωτέρω κατάσταση απογραφής έναρξης του Δήμου Φυλής, της 31ης Δεκεμβρίου 2010, και περίληψη των σημαντικών λογιστικών πολιτικών καθώς και λοιπές επεξηγηματικές πληροφορίες.
Ευθύνη της διοίκησης για την κατάσταση απογραφής έναρξης. Η διοίκηση είναι υπεύθυνη για την κατάρτιση και εύλογη παρουσίαση αυτής της κατάστασης απογραφής έναρξης, σύμφωνα με τις
απαιτήσεις του πλαισίου χρηματοοικονομικής αναφοράς του Π.Δ. 315/1999, σχετικά με την κατάρτιση αυτής της κατάστασης απογραφής έναρξης και για εκείνες τις εσωτερικές δικλίδες που η διοίκηση καθορίζει ως απαραίτητες ώστε να καθίσταται δυνατή η κατάρτιση της κατάστασης αυτής, απαλλαγμένης από ουσιώδες σφάλμα, οφειλόμενο είτε σε απάτη είτε σε λάθος, καθώς επίσης και σύμφωνα με την απόφαση με αριθ. πρωτ. 7445/29.12.2010 «Καθορισμός της διαδικασίας, του τρόπου και της αποτύπωσης της απογραφής των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων, καθώς και των διαθέσιμων χρηματικών μέσων» των δήμων που συνιστώνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄).
Ευθύνη του ελεγκτή. Η δική μας ευθύνη είναι να εκφράσουμε γνώμη επί αυτής της κατάστασης απογραφής έναρξης, με βάση τον έλεγχό μας. Διενεργήσαμε τον έλεγχό μας σύμφωνα με τα Διεθνή
Πρότυπα Ελέγχου. Τα πρότυπα αυτά απαιτούν να συμμορφωνόμαστε με κανόνες δεοντολογίας, καθώς και να σχεδιάζουμε και να διενεργούμε τον έλεγχο με σκοπό την απόκτηση εύλογης διασφάλισης για το εάν η κατάσταση απογραφής έναρξης είναι απαλλαγμένη από ουσιώδες σφάλμα. Ο έλεγχος περιλαμβάνει τη διενέργεια διαδικασιών για την απόκτηση ελεγκτικών τεκμηρίων σχετικά με τα ποσά και τις γνωστοποιήσεις στην κατάσταση απογραφής έναρξης. Οι επιλεγόμενες διαδικασίες βασίζονται στην κρίση του ελεγκτή, περιλαμβανομένης της εκτίμησης των κινδύνων ουσιώδους σφάλματος της κατάστασης απογραφής έναρξης, οφειλόμενου είτε σε απάτη είτε σε λάθος. Κατά τη διενέργεια αυτών των εκτιμήσεων κινδύνου, ο ελεγκτής εξετάζει τις εσωτερικές δικλίδες που σχετίζονται με την κατάρτιση  και εύλογη παρουσίαση της κατάστασης απογραφής έναρξης του Δήμου, με σκοπό το σχεδιασμό ελεγκτικών διαδικασιών κατάλληλων για τις περιστάσεις, αλλά όχι με σκοπό την έκφραση γνώμης επί της αποτελεσματικότητας των εσωτερικών δικλίδων του Δήμου. Ο έλεγχος περιλαμβάνει επίσης την αξιολόγηση της καταλληλότητας των λογιστικών πολιτικών που χρησιμοποιήθηκαν και του εύλογου των λογιστικών εκτιμήσεων, που έγιναν από τη διοίκηση, καθώς και την αξιολόγηση της συνολικής παρουσίασης της κατάστασης απογραφής έναρξης. Πιστεύουμε ότι τα ελεγκτικά τεκμήρια που έχουμε αποκτήσει είναι επαρκή και κατάλληλα για να παράσχουν βάση για την ελεγκτική μας γνώμη.
Βάση για Γνώμη με Επιφύλαξη.
 Από τον έλεγχο μας προέκυψαν τα εξής θέματα:

1. Λαμβανομένου υπ’ όψιν του γεγονότος, ότι: α) δεν υφίσταται Υπηρεσία Κτηματολογίου και ότι η Νομική Υπηρεσία, δεν μας επιβεβαίωσε εγγράφως το γεγονός της πλήρους απεικόνισης καθώς και τη κυριότητα του συνόλου της ακίνητης περιουσίας, δεν έχουμε αποκτήσει εύλογη διασφάλιση στο γεγονός ότι έχει γίνει επαρκής γνωστοποίηση στη ανωτέρω κατάσταση απογραφής έναρξης της ακίνητης περιουσίας (Γήπεδα - οικόπεδα & ακίνητα) στα υπό στοιχεία του Ισολογισμού, Ενεργητικού Γ.ΙΙ.1. «Γήπεδα – Οικόπεδα» και Γ.ΙΙ.3. «Κτίρια».
2. Στο υπόλοιπο του λογαριασμού Ενεργητικού Δ.ΙΙ.1. «Απαιτήσεις από πώληση αγαθών και υπηρεσιών» δεν περιλαμβάνονται βεβαιωμένες απαιτήσεις των πρώην Δήμων Φυλής και Ζεφυρίου,
από θεσμοθετημένους υπέρ αυτών πόρους, από τα εισοδήματα της κινητής και ακίνητης περιουσίας, από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα, από φόρους, τέλη, δικαιώματα και εισφορές, από τοπικά
δυνητικά τέλη, δικαιώματα και εισφορές καθώς και από δάνεια, δωρεές, κληροδοτήματα και κληρονομιές, από διάθεση, εκποίηση και εν γένει εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων, από συμμετοχή σε επιχειρηματική δραστηριότητα κατά τις ειδικότερες διατάξεις, από τα κάθε είδους πρόστιμα ή άλλες διοικητικές κυρώσεις και από κάθε άλλη πηγή. Οι συνθήκες και το γεγονός της μη ύπαρξης αυτού του είδους των απαιτήσεων από τους εν λόγω Δήμους, ενισχύει πιθανώς την έλλειψη αξιόπιστων δεδομένων και επαρκούς υποστήριξης της Διοίκησης έτσι ώστε να αναγνωρίσει, επιμετρήσει και γνωστοποιήσει, στην παρούσα κατάσταση απογραφής τις απαιτήσεις αυτές. Εξ’ αιτίας του γεγονότος αυτού δεν έχουμε αποκτήσει εύλογη διασφάλιση ότι έχει γίνει επαρκής γνωστοποίηση στη ανωτέρω κατάσταση απογραφής έναρξης σε σχέση με θέμα αυτό.
3. Δεν διενεργήθηκε απογραφή των οποιωνδήποτε είδους αποθεμάτων, με συνέπεια να μην εμφανίζονται αποθέματα στην παρούσα κατάσταση απογραφής έναρξης.
4.Στο λογαριασμό Παθητικού Γ.ΙΙ. 1 «Προμηθευτές» περιλαμβάνεται ποσό € 27.656.256 που αφορά υποχρέωση του πρώην Δήμου Άνω Λιοσίων προς την ΕΥΔΑΠ. Αντίθετα η ΕΥΔΑΠ με το με
αριθ. πρωτ. 385348-23.05.2011 έγγραφο της «Ληξιπρόθεσμες οφειλές και εισπράξεις» βεβαιώνει ότι η υποχρέωση του νέου Δήμου Φυλής έως την 04.05.2011 ανέρχονται στο ποσό των 32.805.592, και
αφορά συσσωρευμένες οφειλές της περιόδου 2002-2010, ποσό για το οποίο έχουν υπογραφεί συμβάσεις ρύθμισης οφειλών. Ο Δήμος δεν έχει αναγνωρίσει, επιμετρήσει και εγγράψει σχετική πρόβλεψη υποχρέωσης και συνεπώς δεν έχει γνωστοποιήσει στην παρούσα κατάσταση απογραφής έναρξης για ποσό € 5.146.336.
 5. Στο λογαριασμό Παθητικού Γ.ΙΙ. 8 «Πιστωτές διάφοροι» περιλαμβάνεται ποσό € 23.032.302 που αφορά υποχρέωση η οποία εκκρεμεί για πάρα πολλά έτη, με αβέβαιο ποσό διακανονισμού, προς το Τ.Π.&Δ. που σύμφωνα με το από 18.03.2010, αριθ. πρωτ. ΓΕΔΔΦ.1339/2004, χαρακτηρίστηκε ως χρεωστικό άνοιγμα που μετέφερε ο πρώην Δήμος Άνω Λιοσίων στην Ταμειακή Διαχείριση λόγω σύστασης ιδίας Ταμιακής Υπηρεσίας. Μέχρι ημερομηνίας χορήγησης της παρούσας έκθεσης ελέγχου δεν λάβαμε απαντητική επιστολή επιβεβαίωσης από το Τ.Π.&Δ. της εν λόγω πιθανής υποχρέωσης.
 6. Δεν έχουν αναγνωριστεί, επιμετρηθεί και συνεπώς γνωστοποιηθεί στην παρούσα
κατάσταση απογραφής έναρξης, υποχρεώσεις τυχόν δικαστικών υποθέσεων: α) σχετικά με προσφυγές τρίτων κατά του Δήμου που αφορούν απαλλωτριούμενες και αποζημιούμενες ιδιωτικές εκτάσεις, η εκδίκαση –τελεσφόρηση των οποίων είτε δεν έχει συντελεστεί μέχρι σήμερα ή δεν έχουν γίνει αποδεκτές από την Δημοτική Αρχή και β) λοιπές υποθέσεις τρίτων από διάφορες αιτίες. Επίσης δεν μας έχει γνωστοποιηθεί η ύπαρξη τυχόν νομικών βαρών επί κινητής και ακίνητης περιουσίας του Δήμου. Λόγω της μη γνωστοποίησης μας από τις νομικές υπηρεσίες των συγχωνευόμενων Δήμων δεν είμαστε σε θέση να προσδιορίσουμε τις οικονομικές επιδράσεις, που θα έχουν στην ανωτέρω κατάσταση απογραφής έναρξης οι πιθανές αγωγές που έχουν εγείρει τρίτοι ή απαιτήσεις που έχει προβάλλει οποιοσδήποτε τρίτος κατά των συγχωνευόμενων Δήμων. Οι οποιεσδήποτε οικονομικές επιπτώσεις επί της κατάστασης απογραφής έναρξης του Δήμου θα απεικονιστούν στην οικονομική χρήση της τελεσίδικης δικαστικής έκβασή των.
7. Δεν έχουν αναγνωριστεί, επιμετρηθεί και συνεπώς γνωστοποιηθεί στην παρούσα κατάσταση απογραφής έναρξης, οι οποιεσδήποτε υποχρεώσεις έχει αναλάβει να εξοφλήσει ο νέος Δήμος Φυλής για λογαριασμό των Δημοτικών Επιχειρήσεων, Δ.Ε.Τ.Α.Λ.Α, Δ.Ε.Α.Δ.Α.Λ και Δ.Ε.Ρ.Α.Λ. του πρώην Δήμου Άνω Λιοσίων, οι οποίες με βάση σχετικές κατά περίπτωση αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου έχουν τεθεί σε λύση και ευρίσκονται σε καθεστώς εκκαθάρισης. Για το γεγονός αυτό δεν μας έχει γίνει οποιαδήποτε γνωστοποίηση σχετικά.
8. Η διαδικασία για επιβεβαίωση υπολοίπων ή γεγονότων με εξωτερική αλληλογραφία, δεν είχε ολοκληρωθεί μέχρι την παράδοση της έκθεσης και υπάρχει πιθανότητα, όταν ολοκληρωθεί, να προκύψουν δικαιώματα, υποχρεώσεις αλλά και κίνδυνοι που δεν έχουν εντοπιστεί με άλλες διαδικασίες.
9. Δεν μας γνωστοποιήθηκε ένα έχουν αναγνωριστεί, επιμετρηθεί και συνεπώς γνωστοποιηθεί στην παρούσα κατάσταση απογραφής έναρξης, η απογραφή των απαιτήσεων και των υποχρεώσεων του Δήμου που συνδέονται με τις μεταφερόμενες σε αυτούς αρμοδιότητες από 1-1-2011 (άρθρο 95 παρ.5 ν.3852/2010). Εξ’ αιτίας του γεγονότος αυτού δεν έχουμε αποκτήσει εύλογη διασφάλιση ότι έχει γίνει επαρκής γνωστοποίηση στη ανωτέρω κατάσταση απογραφή ς έναρξης, όσον αφορά το θέμα αυτό.
Γνώμη με Επιφύλαξη. Κατά τη γνώμη μας, εκτός από τις επιπτώσεις των θεμάτων που μνημονεύονται στην παράγραφο «Βάση για Γνώμη με Επιφύλαξη», το ύψος των οποίων καθώς και τον βαθμό που θα επηρέαζαν την περιουσιακή κατάσταση και την οικονομική θέση του Δήμου, που λόγω εγγενούς αδυναμίας δεν είμαστε σε θέση λόγω έλλειψης ελεγκτικών τεκμηρίων να προσδιορίσουμε, η ανωτέρω κατάσταση απογραφής έναρξης παρουσιάζει εύλογα, από κάθε ουσιώδη άποψη, την οικονομική θέση του Δήμου Φυλής κατά την 31η Δεκε μβρίου 2010 σύμφωνα με τις απαιτήσεις του πλαισίου χρηματοοικονομικής αναφοράς του Π.Δ. 315/1999 που είναι σχετικές με την κατάρτιση αυτής της κατάστασης απογραφής έναρξης.
Θέματα Έμφασης. Χωρίς να διατυπώνουμε περαιτέρω επιφύλαξη ως προς τα συμπεράσματα του ελέγχου, εφιστούμε την προσοχή σας στα εξής:
α) στο γεγονός της πρόβλεψης στο άρθρο 3. της υπ’ αριθ. πρωτ. απόφασης 74445 του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, όπου αναφέρεται ότι οι οποιεσδήπο τε διαφορές στις ποσότητες και αξίες της απογραφής έναρξης προκύψουν από μεταγενέστερο έλεγχο της απογραφής, ποσοτικά και κατ' αξία, εγκρίνονται και καταχωρούνται στους οικείους λογαριασμούς κατόπιν απόφασης του δημοτικού συμβουλίου. Τυχόν διαφορές της αρχικής απογραφής και αποτίμησης, που θα προκύψουν από τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων του Δήμου καταχωρούνται στους οικείους λογαριασμούς κατόπιν αποδοχής της σχετικής εκθέσεως ελέγχου από το δημοτικό συμβούλιο.
 β) Σημειώνεται ότι, ενώ οι πρώην Δήμοι Άνω Λιοσίων και Ζεφυρίου, τηρούσαν τα βιβλία τους με βάση το Π.Δ.315/99 (Κλαδικό Λογιστικ ό Σχέδιο Ο.Τ.Α.-Διπλογραφικό Λογιστικό Σύστημα) και συνέτασσαν οικονομικές καταστάσεις σύμφωνα με τις λογιστικές αρχές, κανόνες και παραδοχές του από προγενέστερα οικονομικά έτη, εν τούτοις για τις χρήσεις 2010 ο Δήμος Άνω Λιοσίων και 2008,2009,2010 ο Δήμος Ζεφυρίου, δεν συνέταξαν και ενέκριναν αντίστοιχες οικονομικές καταστάσεις. Ο πρώην Δήμος Φυλής μέχρι και το οικονομικό έτος 2010 τηρούσε μόνο το
Δημόσιο Λογιστικό Σύστημα- Απλογραφικό, καθώς δεν είχε υποχρέωση τήρησης του Π.Δ.315/199(Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Ο.Τ.Α.- Διπλογραφικό Λογιστικό Σύστημα).
Αναφορά επί Άλλων Νομικών και Κανονιστικών θεμάτων.
α) Η παρούσα κατάσταση απογραφής, απεικονίζει την περιουσιακή κατάσταση και την χρηματοοικονομική θέση των πρώην Δήμων, Άνω Λιοσίων, Δήμου Φυλής και Ζεφυρίου Αττικής, όπως οι αξίες, κατά περιουσιακό-χρηματοοικονομικό μέσο, προέκυψαν από τις βάσεις των λογισμικών προγραμμάτων των επί μέρους Δήμων και όχι από την φυσική απογραφή ( εκτός των χρηματικών διαθεσίμων όπου εκδόθηκε κατά συγχωνευόμενο Δήμο το πρωτόκολλο παράδοσης παραλαβής).
β) Σύμφωνα με τον νόμο 3852/07 Ιουνίου 2010 - ΦΕΚ τεύχος Α’ αριθ. Φύλλου 87, «Νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» με ισχύ από 01 Ιανουαρίου 2011, συνιστάται νέος Δήμος Φυλής.
 γ) Επαληθεύσαμε τη συμφωνία και την αντιστοίχηση του περιεχομένου της Έκθεσης απογραφής της Οικονομικής Επιτροπής προς το Δημοτικό Συμβούλιο με την ανωτέρω κατάσταση απογραφής έναρξης
πηγή:http://share.pdfonline.com/36847daf3af74c5d8ab448ea47d146c1/%CE%99%CE%A3%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A3%20%CE%95%CE%9D%CE%91%CE%A1%CE%9E%CE%97%CE%A3%2001.01.2011%20(12.09.2013)%20%CE%A4%CE%95%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A3.pdf
https://www.facebook.com/groups/162731643859966/permalink/385518031581325/

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

  1. Η γνώμη του Ορκωτού Ελεγκτή είναι με Επιφύλαξη γιατί ο Ισολογισμός είναι “Ωραιοποιημένος” Δεν ενσωματώνει πολύ σημαντικά κονδύλια απαιτήσεων και υποχρεώσεων τα οποία αναφέρονται πιο κάτω. 1. Δεν υφίσταται Υπηρεσία Κτηματολογίου και η Νομική Υπηρεσία, δεν μας επιβεβαίωσε εγγράφως τη κυριότητα του συνόλου της ακίνητης περιουσίας: Δηλαδή οι Δήμος δεν γνωρίζει την κτηματική και κτιριακή περιουσία του 2. Στο υπόλοιπο του λογαριασμού Ενεργητικού Δ.ΙΙ.1. «Απαιτήσεις από πώληση αγαθών και υπηρεσιών» δεν περιλαμβάνονται βεβαιωμένες απαιτήσεις των πρώην Δήμων Φυλής και Ζεφυρίου, από θεσμοθετημένους υπέρ αυτών πόρους. Αυτό συνιστά ποινικό αδίκημα υπό συνθήκη ακόμα ίσως και για τα μέλη του Δ.Σ.. 3. Δεν διενεργήθηκε απογραφή των οποιωνδήποτε είδους αποθεμάτων, με συνέπεια να μην εμφανίζονται αποθέματα στην παρούσα κατάσταση απογραφής έναρξης: Γιατί δεν τηρήθηκε η λογιστική επιστήμη και ο νόμος από τους εντεταλμένους υπαλλήλους του Δήμου ελέγχθηκαν από κανένα; 4. Είναι το μόνο θετικό σημείο των παρατηρήσεων γιατί οι τελευταίες εξελίξεις πρόλαβαν τον Ορκωτό Ελεγκτή μάλλον η ΕΥΔΑΠ θα χαρίσει αυτό το χρέος.
    5. Στο λογαριασμό Παθητικού Γ.ΙΙ. 8 «Πιστωτές διάφοροι» περιλαμβάνεται ποσό € 23.032.302 που αφορά υποχρέωση η οποία εκκρεμεί για πάρα πολλά έτη, με αβέβαιο ποσό διακανονισμού, προς το Τ.Π.&Δ:
    Το ποσό αυτό ίσως να ανέρχεται σε 55.000.000. Υπάρχει πόρισμα των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης νομίζω και πρωτόδικη δικαστική απόφαση 6. Δεν έχουν αναγνωριστεί, επιμετρηθεί και συνεπώς γνωστοποιηθεί στην παρούσα κατάσταση απογραφής έναρξης, υποχρεώσεις τυχόν δικαστικών υποθέσεων: Αυτό ίσως να σημαίνει υποχρεώσεις εκατομμυρίων Ευρώ. Αλήθεια για ποιο λόγο πληρώνεται η Νομική Υπηρεσία του Δήμου; 7. Δεν έχουν αναγνωριστεί, επιμετρηθεί και συνεπώς γνωστοποιηθεί στην παρούσα κατάσταση απογραφής έναρξης, οι οποιεσδήποτε υποχρεώσεις έχει αναλάβει να εξοφλήσει ο νέος Δήμος Φυλής για λογαριασμό των Δημοτικών Επιχειρήσεων, Δ.Ε.Τ.Α.Λ.Α, Δ.Ε.Α.Δ.Α.Λ και Δ.Ε.Ρ.Α.Λ. : Αυτό σίγουρα σημαίνει υποχρεώσεις εκατομμυρίων Ευρώ. Αλήθεια για ποιο λόγο πληρώνεται η Νομική Υπηρεσία του Δήμου;.
    Μετά από μια πρόχειρη ματιά στον Ισολογισμό φαίνεται με το καλημέρα ότι ο Δήμος δεν μπορεί να καλύψει τις τρέχουσες υποχρεώσεις για περίπου 63 εκ. Ευρώ. Επίσης στο Ισολογισμό και κάτω από τον λογαριασμό Γ.ΠΑΓΙΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ Ακινητοποιήσεις υπό εκτέλεση και προκαταβολές υπάρχει το ποσό των 68 εκ. ευρώ. Πρέπει να ερωτηθεί η Οικονομική Υπηρεσία τι αφορά γιατί δεν νομίζω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει κάποιο έργο σε εξέλιξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή