Διαδραστικό εκπαιδευτικό σεμινάριο για την Οδική Ασφάλεια στο 2ο Λύκειο Άνω Λιοσίων



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Να… ανοίξει τα μάτια των παιδιών σχετικά με την οδική ασφάλεια και συμπεριφορά, επιδίωξε η ΕΣΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Φυλής, η οποία σε συνεργασία με την Αττική Οδό και την εταιρεία λειτουργίας Αττικές Διαδρομές πραγματοποίησε την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου, στο 2ο Λύκειο Άνω Λιοσίων, εκπαιδευτικό Σεμινάριο με τίτλο «Μάτια ανοιχτά στο δρόμο».
Εισηγητής του σεμιναρίου ήταν ο Θανάσης Χούντρας, ειδικός σε θέματα ασφαλούς οδήγησης μοτοσικλέτας, καθηγητής φυσικής αγωγής, με διακρίσεις ως αθλητής μηχανοκίνητου αθλητισμού και μεγάλη και βραβευμένη εκπαιδευτική εμπειρία (ιδρυτής της σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Μοτοσυκλέτας Riding School).
Το σεμινάριο παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον οι μαθητές του 2ου Λυκείου Άνω Λιοσίων, οι οποίοι κατέκλυσαν την αίθουσα και συμμετείχαν ενεργά.
«Μάθημα ζωής» χαρακτήρισε το σεμινάριο ο Πρόεδρος της Ε.Σ.Ε Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Αναπληρωτής Δήμαρχος Πολιτισμού, κ. Δημήτρης Τσίγκος, τονίζοντας: «Μας προβλημάτισε και μικρούς και μεγάλους». Προανήγγειλε δε την παρουσίαση του σεμιναρίου και σε άλλα σχολεία του Δήμου. «Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει μάθημα για
την οδική ασφάλεια και γι’ αυτό προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε κάθε τέτοια προσπάθεια», τόνισε ο κ. Τσίγκος.
Το εκπαιδευτικό σεμινάριο ήταν μια ζωντανή διαδραστική ενημέρωση που παρουσίαζε μέσα από στοιχεία και παραδείγματα με φωτογραφίες και video, τις επιπτώσεις από τροχαία δυστυχήματα και ταυτόχρονα παρότρυνε και συμβούλευε τους μαθητές πώς να οδηγήσουν με ασφάλεια.
Σύμφωνα με ορισμένα από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο σεμινάριο, στην Ελλάδα κάθε μέρα χάνουν τη ζωή τους από τροχαία δυστυχήματα τέσσερις άνθρωποι (1.500 τον χρόνο), ένας εκ των οποίων είναι πεζός. Το 95% της ευθύνης για το τροχαίο το φέρει ο άνθρωπος.
Οι θάνατοι σε τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στους νέους ηλικίας 16-25 ετών. Από τους νεκρούς τροχαίων ηλικίας 15-24 ετών, το 70% ήταν χρήστες μηχανοκίνητων δικύκλων και το 60% αυτών, οδηγοί των δικύκλων. Επίσης, το 95% των θυμάτων τροχαίων με δίκυκλα, που χτύπησε στο κεφάλι, δεν φορούσε κράνος.
Ο κ. Χούντρας, μέσα από παραδείγματα, προέτρεψε τους μαθητές να φροντίζουν για την ασφάλεια και προστασία τους και τους συμβούλεψε, μεταξύ άλλων, να φορούν πάντα ζώνη ασφαλείας στο όχημα και κράνος στο δίκυκλο, αλλά να ζητούν και οι υπόλοιποι επιβαίνοντες να πράττουν αντίστοιχα. Ως παράδειγμα ανέφερε ότι ο συνοδηγός, ακόμα και όταν φοράει ζώνη ασφαλείας, μπορεί να τραυματιστεί ακόμα και θανάσιμα, αν ο επιβάτης που κάθεται πίσω δεν φοράει ζώνη, αφού σε περίπτωση πρόσκρουσης, ασκεί στο συνοδηγό πίεση αντίστοιχη του πενταπλάσιου των κιλών του.
Προέτρεψε, επίσης, να μην οδηγούν όταν πίνουν αλκοόλ (ένας οδηγός με διπλάσια από το επιτρεπόμενο όριο ποσότητα αλκοόλ στο αίμα του έχει 50 φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακεί σε μοιραία πρόσκρουση), να μην αποσπάται η προσοχή τους από το οδήγημα (π.χ. απαντώντας στο κινητό τους) και να μην τρέχουν πάνω από το όριο ταχύτητας, το οποίο έχει μελετηθεί από ειδικούς.
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου διατέθηκαν στους μαθητές ερωτηματολόγια για να συμπληρώσουν σχετικά με θέματα οδικής ασφάλειας και στο τέλος της παρουσίασης διανεμήθηκαν έντυποι Οδηγοί Οδικής Ασφάλειας που εκπονήθηκαν από τον κ. Χούντρα για την Αττική Οδό και τις Αττικές Διαδρομές.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια