Κάλεσμα της ΔΕΠΑ σε ιδιοκτήτες φορτηγών για τη μετατροπή των οχημάτων τους σε φυσικού αερίου.


Τα οφέλη από την μετατροπή των βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων των φορτηγών σε CNG (φυσικό αέριο) παρουσίασε ο διευθυντής δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ Στέφανος Οικονομίδης, στην εσπερίδα της ΟΦΑΕ, με θέμα “Αεριοκίνηση, Υπολογισμός Ανθρακικού Αποτυπώματος & Πράσινη εφοδιαστική: Εργαλεία ανάπτυξης για τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών”.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με τον κ. Οικονομίδη, η επόμενη γενιά καυσίμων στα οχήματα θα είναι το φυσικό αέριο, ο ηλεκτρισμός και το υδρογόνο.
Ήδη, σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη το φυσικό αέριο είναι ευρέως διαδεδομένο, ενώ στη γειτονική Ιταλία ο ευρωπαϊκός στόχος έχει ξεπεραστεί σε κάποιες περιοχές. Εκτιμάται ότι ένα ποσοστό άνω του 10% των οχημάτων στη χώρα χρησιμοποιούν φυσικό αέριο.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, πάνω από 19 εκατ. οχήματα κινούνται με φυσικό αέριο, ενώ στην Ευρώπη ο αριθμός τους ξεπερνά τα 1,8 εκατ.
Αντίστοιχα, υπάρχουν 25.300 πρατήρια παγκοσμίως που προωθούν το φυσικό αέριο για την κίνηση των οχημάτων, ενώ επί ευρωπαϊκού εδάφους ο αριθμός τους φτάνει τα 4.720.
Το φυσικό αέριο συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα, έναντι των υπολοίπων καυσίμων (βενζίνη), καθώς είναι οικολογικό, οικονομικό, διαθέσιμο, υψηλής ποιότητας και ασφαλές, ενώ συνάμα αποτελεί μια ώριμη τεχνολογία.
Στην Ελλάδα, η ΔΕΠΑ έχει θέσει σε εφαρμογή το επιχειρηματικός της σχέδιο για την ανάπτυξη και διάδοση του φυσικού αερίου.
Ήδη, υπάρχει αύξηση του δικτύου πρατηρίων σε πανελλαδική κλίμακα, ενώ σημειώνεται και άνοδος του στόλου των ελαφρών και βαρέων οχημάτων που «τρέχουν» με φυσικό αέριο.
Υπενθυμίζεται ότι, στην Αττική, λειτουργούν πρατήρια σε Ανθούσα, Κηφισιά, Φιλαδέλφεια, Άνω Λιόσια, Ρέντη και Παιανία. Έτοιμα προς λειτουργία είναι πρατήρια σε Ηλιούπολη και Ασπρόπυργο.
Στο κομμάτι των μέσων μαζικής μεταφοράς, πριν από 4 χρόνια κυκλοφόρησαν στην Αθήνα τα πρώτα ταξί που κινούνται με αέριο.
Από την πλευρά της, η ΔΕΠΑ καταβάλει προσπάθειες για την περαιτέρω ανάπτυξη του αερίου, μέσω της βελτίωσης του νομοθετικού πλαισίου και την καθιέρωση προτύπων CNG.
Επίσης, μέσω εξειδικευμένων επιδοτήσεων για επενδύσεις από τα αναπτυξιακά προγράμματα του Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και της ανάπτυξης κινήτρων στους οδηγούς για την αγορά οχημάτων φυσικού αερίου, όπως π.χ. χαμηλά τέλη κυκλοφορία και τέλη ταξινόμησης.
Τέλος, μέσω επικοινωνιακών δράσεων που αφορούν τα «κοινωνικά» οφέλη, αλλά και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρουν τα «πράσινα καύσιμα».
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με το στέλεχος της ΔΕΠΑ, το φυσικό αέριο κίνησης αποτελεί μοχλό για την πράσινη ανάπτυξη, καθώς περιορίζει δραστικά τους επικίνδυνους ρύπους, δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, αυξάνει τον κύκλο εργασιών στον κλάδο της αυτοκίνησης, τονώνει την απασχόληση, οδηγεί στην εξοικονόμηση χρηματικών πόρων, στο λανσάρισμα ανταγωνιστικών προϊόντων και στην απεξάρτηση από το πετρέλαιο.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια